O Kώστας Γαβρόγλου δεν συμφωνεί με τον υφυπουργό του. Ο περιορισμός των σχολικών εκδρομών δεν έχει να κάνει με την ανάγκη να μην πηγαίνουν οι μαθητές στα μπορντέλα, όπως είπε ο Κώστας Ζουράρις. Για τον υπουργό Παιδείας, η επίμαχη απόφαση κατ’ αρχάς παρερμηνεύτηκε από τα μέσα ενημέρωσης –αυτό το επιχείρημα πάει με όλα σε αυτήν την κυβέρνηση. Και κατά δεύτερον σκοπό έχει να μειώσει τις ανισότητες μεταξύ των μαθητών.
«Δεν ισχύει τίποτα από όσα ειπώθηκαν περί περιορισμού των σχολικών εκδρομών», υποστήριξε με δηλώσεις του στην εφημερίδα «Τα Νέα», ο κ. Γαβρόγλου, ο οποίος παράλληλα έκανε λόγο για «άδικη σπέκουλα» και για «ανάγκη ορισμένων κομμάτων της αντιπολίτευσης και συγγενών ΜΜΕ να δημιουργήσουν εκ του μηδενός ένα ζήτημα».
Σύμφωνα με τον κ. Γαβρόγλου, η Υπουργική Απόφαση ενθαρρύνει γενικά τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών εντός της χώρας, σε περιοχές με ιστορικό, αρχαιολογικό, περιβαλλοντικό ενδιαφέρον και φυσικό κάλλος. Δεν απαγορεύει την πραγματοποίηση των πενθήμερων εκδρομών της τελευταίας τάξης του Λυκείου στο εξωτερικό.
«Δεν αποκλείουμε καμιά εκπαιδευτική ή πολιτιστική εκδρομή στο εξωτερικό», ξεκαθάρισε, για να προσθέσει ωστόσο ότι ένα από τα βασικά εφόδια ενός νέου ανθρώπου είναι να γνωρίζει τη χώρα του και τους ανθρώπους της. Αρα το μήνυμα προς τους νέους ανθρώπους είναι μακριά από το εξωτερικό…
«Εμείς θέλουμε να παροτρύνουμε τα παιδιά να γνωρίσουν τον τόπο τους. (…) Περιορίζονται οι μετακινήσεις στο εξωτερικό που έχουν υψηλό κόστος και χαμηλό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα. Η εκπαίδευση είναι για να μειώνει τις ανισότητες και όχι να τις διευρύνει», συμπλήρωσε.
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι πρέπει να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών στα σχολεία ή ακόμα και στα πανεπιστήμια, ο υπουργός Παιδείας ήταν κατηγορηματικός: «Προφανέστατα όχι. Οι εκπαιδευτικοί μας δουλεύουν κατά μέσο όρο όσο περίπου και οι εκπαιδευτικοί στις άλλες χώρες του ΟΑΣΑ. Αντιθέτως, πρέπει να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας και να δοθούν στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων δυνατότητες μετεκπαίδευσης και αδειών ώστε να ανανεώνονται ερευνητικά και εκπαιδευτικά».
Για το εξεταστικό σύστημα δεν άνοιξε τα χαρτιά του, ενώ για τις μετεγγραφές ανέφερε ότι «θα νομοθετήσουμε τη δυνατότητα όλα τα αδέλφια να σπουδάζουν στην ίδια πόλη, εκτός από παιδιά οικογενειών με πολύ υψηλό εισόδημα».