Ο Ράσελ Κρόου σε παλαιότερη δημόσια εμφάνισή του. Ηταν πάντα κάπως άξεστος, αλλά αυτή τη φορά ξεπέρασε τα όρια | EPA/DAN HIMBRECHTS
Επικαιρότητα

Σοκ από τον Ράσελ Κρόου: Σοδόμισα «κατά λάθος» συμπρωταγωνίστριά μου

Μια δήλωση του οσκαρικού ηθοποιού κατά τη διάρκεια τελετής απονομής βραβείων προκάλεσε αίσθηση, καθώς αποκάλυψε μια αμήχανη στιγμή στα γυρίσματα ταινίας του 1992. Μετά ο ίδιος έσπευσε να δικαιολογηθεί πως ήταν ένα αστείο. Ηταν;
Protagon Team

Ηταν ένα αστείο; Κάνεις αστεία με αυτά τα πράγματα; Λέγοντας σε ένα έκπληκτο ακροατήριο, απονέμοντας κινηματογραφικά βραβεία, ότι σοδόμισες «κατά λάθος» μια συνάδελφό σου; Ο Ράσελ Κρόου είναι γνωστός για το κάπως άξεστο στιλ του, αλλά αυτή τη φορά μάλλον ξεπέρασε κάθε προηγούμενο –και έτσι χρειάστηκε να ανασκευάσει, λέγοντας ότι ήθελε απλώς να κάνει τον κόσμο «να γελάσει»…

Ολα ξεκίνησαν την Τετάρτη κατά τη διάρκεια των βραβείων Aacta, όταν νεοζηλανδός ηθοποιός, σε μια έμμεση αναφορά στις αποκαλύψεις και τις καταγγελίες των σεξουαλικών παρενοχλήσεων στη βιομηχανία του θεάματος, είπε να μοιραστεί μια ιστορία από τα νιάτα του. Ο Κρόου είπε δημοσίως πως «σοδόμισε» μια συνάδελφό του στα γυρίσματα ταινίας το 1992 αλλά το έκανε «κατά λάθος». «Σοδόμισα την Ζακελίν ΜακKένζι στο πλατό του “Romper Stomper”», είπε επί σκηνής ο Ράσελ Κρόου, σε μια αμφιλεγόμενη δήλωση που οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να κόψουν από την τηλεοπτική προβολή της απονομής των Aactas, των βραβείων της Australian Academy of Cinema and Television Arts, στο Σίδνεϊ. Η ταινία του Τζέφρεϊ Ράιτ γυρίστηκε μετά από λίγα χρόνια ξανά στις ΗΠΑ και την ξέρουμε όλοι: «Μαθήματα Αμερικανικής Ιστορίας» (American History X).

Ο Ράσελ Κρόου σε έναν από τους πρώτους μεγάλους ρόλους της καριέρας του

Οπως αναφέρει ο Guardian, η ιστορία του Κρόου, ειπώθηκε μπροστά σε ένα κοινό από ανθρώπους της βιομηχανίας του κινηματογράφου και της τηλεόρασης με ανάμεικτες αντιδράσεις, καθώς κάποιοι γέλασαν, άλλοι όμως δεν έκρυψαν τη δυσαρέσκειά του.

Τι είπε ο Κρόου; «Για να είμαι ειλικρινής δεν είχα καμία πρόθεση να κάνω κάτι τέτοιο. Προσπαθούσα να κρατηθώ μακριά κι εκείνη φορούσε ένα από αυτά τα κομμάτια ελαστικού που δίνουν στα κορίτσια σε τέτοιες σκηνές, για να προστατεύονται – και τα δικά μου γεννητικά όργανα ήταν μέσα σε ένα μικρό σακουλάκι με κορδόνι. Αλλά στην πρεμιέρα η αγαπημένη της μητέρα, που έχει πια πεθάνει, μας διευκρίνισε πώς το αντιλήφθηκε και για εκείνη ήταν σοδομισμός. Οπως και να έχει, αυτή ήταν απλώς μια ιστορία για την ευαισθησία», είπε ο διάσημος ηθοποιός σχετικά με την ερωτική σκηνή.

Τα πράγματα περιπλέχθηκαν καθώς μετά τη δήλωση του Κρόου πολλοί έσπευσαν να την ταυτίσουν με την πρόσφατη μαρτυρία της 50χρονης σήμερα Ζακελίνι ΜακΚένζι ότι και εκείνη είχε πέσει θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης.

Η ίδια όμως έσπευσε να διευκρινίσει ότι σε καμία περίπτωση αυτό που συνέβη στα γυρίσματα τότε και στο οποίο αναφέρθηκε ο Ράσελ Κρόου δεν ήταν σοδομισμός ή βιασμός. «Σε καμία περίπτωση δεν ήταν μια στιγμή #MeToo. Ηταν αμήχανο αλλά το χειριστήκαμε όσο πιο διακριτικά γινόταν και μετά κάναμε πλάκα για τα επόμενα 25 χρόνια», δήλωσε η ΜακΚένζι με ανάρτησή της στο Facebook.

«Εδώ και χρόνια, εκείνος και εγώ έχουμε γελάσει επανειλημμένα με το πόσο άβολα νιώσαμε σε εκείνο το γύρισμα. Πώς προσπαθούσαμε να προστατεύσουμε τα γεννητικά μας όργανα όσο μπορούσαμε, όσο το δυνατόν με περισσότερη ευαισθησία ο ένας απέναντι στον άλλον, αλλά όταν ο σκηνοθέτης είπε “action”, η σκηνή στο σενάριο ήταν βίαιη και πολύ τολμηρή. Τότε ήμασταν και οι δύο πολύ νέοι στο σινεμά, εμένα ήταν η πρώτη μου ταινία. Και ναι, όλο αυτό ήταν πολύ άβολο. Για όλους. Τέτοιες σκηνές πάντα είναι άβολες. Επίσης και για τις οικογένειες και τους φίλους που τις βλέπουν μετά στη μεγάλη οθόνη. Η πολύ σημαντική συζήτηση σχετικά με τις σεξουαλικές παρενοχλήσεις στον εργασιακό χώρο δεν έχει καμία σχέση με όλο αυτό. Τότε σε εμάς δεν υπήρξαν θολά σημεία και βασικά ποτέ δεν πρέπει να υπάρχουν. Η ειρωνεία είναι πως αυτό που ζητούν σε εμάς τους ηθοποιούς να κάνουμε στις σκηνές και πώς τελικά τις γυρίζουμε είναι πάντα κάτι με το οποίο γελάμε πάρα πολύ. Τότε και τώρα», έγραψε στο μήνυμά της η ηθοποιός.

Η Ζακελίν ΜακΚένζι στα βραβεία Aacta, της αυστραλιανής ακαδημίας κινηματογράφου

Ωστόσο η δήλωση του Κρόου συνέχισε να απασχολεί. Σε τέτοιο βαθμό που να χρειαστεί να δώσει εξηγήσεις: «Ο τρόπος που είπα την ιστορία ήταν για να αποσπάσω αυτήν την ανάμεικτη αντίδραση του σοκ και του γέλιου. Αλλά ο στόχος μου ήταν απλώς να κάνω τον κόσμο να γελάσει. Ειδικά την Τζάκι η οποία και γέλασε. Δεν ήθελα να προβάλω κάποιον και δεν ήταν σχόλιο για άλλα ζητήματα» σημείωσε ο 49χρονος οσκαρικός ηθοποιός.