Υπερμεγέθεις εκτυπώσεων διαφημίσεων για την άσκηση επιρροής στις αμερικανικές εκλογές το 2016 | REUTERS/Aaron P. Bernstein
Επικαιρότητα

Το Facebook προειδοποιεί: «Εκτεθήκατε σε ρωσική προπαγάνδα!»

Κατόπιν εορτής ίσως, το Facebook πρόκειται να ενημερώνει τους χρήστες του για την αλληλεπίδρασή τους με λογαριασμούς που φέρονται να σχετίζονται με την προπαγανδιστική μηχανή του Κρεμλίνου
Protagon Team

Μία προειδοποίηση προς τους χρήστες που εκτέθηκαν σε ρωσική προπαγάνδα πρόκειται να αρχίσει να εμφανίζει το Facebook, το οποίο έχει δεχτεί τα πυρά και του πολιτικού κόσμου στις ΗΠΑ γιατί αμέλησε να ελέγξει το φαινόμενο το 2016.

Η εφαρμογή, η οποία θα ενεργοποιηθεί ως το τέλος του χρόνου, θα ειδοποιεί συγκεκριμένα για σελίδες ή λογαριασμούς που σχετίζονται με ρωσική προπαγανδιστική δραστηριότητα.

Το Facebook θα ειδοποιεί μόνο για το όνομα των σελίδων και όχι το περιεχόμενο, ενώ οι χρήστες θα μπορούν να δουν αν είχαν αλληλεπίδραση με τους εν λόγω λογαριασμούς από τον Ιανουάριο του 2017 ως τον Αύγουστο του 2017.

Η ενεργοποίηση γίνεται έπειτα από αίτημα του Κογκρέσου για την αντιμετώπιση του επιρροής της Ρωσίας και της χειραγώγησης του αποτελέσματος των εκλογών του 2016. Πρακτικά θα απαντά στο ερώτημα του χρήστη του κοινωνικού δικτύου: «Πώς μπορώ να δω έκανα like ή αν ακολούθησα λογαριασμό που έχει δημιουργηθεί από την Internet Research Agency;».

Πρόκειται για την εταιρεία-βιτρίνα η οποία θεωρείται ότι διαχειρίζεται την κυβερνοπροπαγάνδα του Κρεμλίνου. Υπολογίζεται ότι στην δραστηριότητά της έχουν εκτεθεί περί τα 150 εκατ. χρήστες στις ΗΠΑ.

Η εταιρεία πριν και μετά τις εκλογές του 2016 προσπάθησε να ανακινήσει κοινωνικά και πολιτικά πάθη στις ΗΠΑ για ζητήματα όπως η οπλοκατοχή, η θρησκεία και τα φυλετικά θέματα.

Το πρακτορείο Bloomberg επισημαίνει ότι είναι η πλέον άμεση προσπάθεια από την πλευρά του Facebook να αναλάβει δράση για ένα ζήτημα για το οποίο κατηγορήθηκε ότι έκανε πολύ λιγότερα από όσα θα μπορούσε.

Πέρα από το Facebook, το Twitter και το Google, είχαν επικριθεί για το ότι άφησαν να διεξαχθεί μέσα από τα δίκτυά τους ένας πόλεμος προπαγάνδας με τελικό στόχο την χειραγώγηση των αμερικανών πολιτών. Και οι τρεις εταιρείες είχαν κληθεί να δώσουν εξηγήσεις στη Γερουσία, η οποία ερευνά το ζήτημα.

Σε κάθε περίπτωση, το μέτρο είναι «ένα θετικό πρώτο βήμα», λένε μέλη του Κογκρέσου αν και όλες οι πλευρές παραδέχονται ότι δεν υπάρχει τρόπος να ξέρουμε ποιοι και πόσο επηρεάστηκαν από τις προπαγανδιστικές δημοσιεύσεις.