Εικόνες χάους στα γκισέ των αεροπορικών εταιρειών προκάλεσε η κατάρρευση του συστήματος της Amadeus | twitter (φωτ. αρχείου)
Επικαιρότητα

Ηλεκτρονικό μπλακ άουτ στα διεθνή αεροδρόμια -Τι λέει η υπεύθυνη εταιρεία

Ουρές ταλαιπωρίας σχηματίστηκαν στα check-in δεκάδων αεροδρομίων ανά τον κόσμο εξαιτίας κατάρρευσης του online συστήματος των αεροπορικών εταιρειών. Αποκαθίστανται σταδιακά οι υπηρεσίες. Που οφείλεται το πρόβλημα
Protagon Team

Tαλαιπωρία για εκατοντάδες χιλιάδες ταξιδιώτες σε πολλά αεροδρόμια του κόσμου προκάλεσε η κατάρρευση του online συστήματος check-in της παρόχου εταιρείας Amadeus Altea, με την οποία έχουν σύμβαση 125 αεροπορικές εταιρείες.

Προβλήματα και πολύωρες καθυστερήσεις λόγω του τεχνικού προβλήματος αναφέρθηκαν στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ στο Παρίσι, σε Χίθροου και Γκάτγουικ στο Λονδίνο, στο Ρίγκαν της Ουάσινγκτον, στο Σάνγκι της Σιγκαπούρης, στο Γιοχάνεσμπουργκ, στη Ζυρίχη, στη Μελβούρνη, στο Χανέντα του Τόκιο και στο αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ.

Οι υπεύθυνοι των αεροδρομίων έσπευσαν να διευκρινίσουν πως το πρόβλημα αφορά το σύστημα της Amadeus, δηλ. τις αεροπορικές εταιρείες, και όχι τα ηλεκτρονικά συστήματα των αερολιμένων.

Στο Γκάτγουικ (φωτογραφία κάτω) η πτώση του συστήματος διήρκεσε μόλις λίγα λεπτά και γρήγορα αποκαταστάθηκε η ομαλή λειτουργία του check-in. Σε άλλα αεροδρόμια οι καθυστερήσεις κυμάνθηκαν από 1 έως 2 ώρες με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μεγάλες ουρές επιβατών μπροστά στα γκισέ των αεροπορικών εταιρειών, καθώς η διαδικασία του check-in προχωρούσε μεν αλλά με βραδείς ρυθμούς εξαιτίας του προβλήματος.

Εκπρόσωπος της Amadeus επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία αντιμετώπισε «πρόβλημα δικτύου» στα συστήματά της με αποτέλεσμα να προκληθούν διακοπές στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των αεροπορικών εταιρειών που εξυπηρετεί. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο, η επέμβαση των τεχνικών της εταιρείας ήταν άμεση έτσι ώστε να βρεθεί η αιτία του προβλήματος και να αποκασταθούν το γρηγορότερο δυνατόν οι υπηρεσίες – κάτι που όπως είπε- γίνεται ήδη σταδιακά.

Η Amadeus παρέχει ΙΤ υπηρεσίες, όπως συστήματα κρατήσεων και check-in σχεδόν στο 50% των αεροπορικών εταιρειών του κόσμου, ενώ συνεργάζεται επίσης με μεγάλες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, ξενοδοχεία και εταιρείες θαλάσσιων μεταφορών (κρουαζιέρα, φέρι μποτ κτλ).   Ο τεχνολογικός κολοσσός ιδρύθηκε το 1987 και σήμερα απασχολεί περίπου 15.000 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο. Πέρυσι τα έσοδά της ξεπέρασαν τα 3 δισ. ευρώ.

Η  εταιρεία αρνήθηκε να σχολιάσει κατά πόσο το πρόβλημα που παρουσιάστηκε το πρωί της Πέμπτης, οφείλεται σε ενέργεια χάκερ.