Πρόκειται για άλλη μια πτήση «φάντασμα». Η συγκεκριμένη, η ΜΗ370 των αερογραμμών της Μαλαισίας, χάθηκε από τις οθόνες των ραντάρ τον Μάρτιο του 2014 καθώς πετούσε από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο, μεταφέροντας 239 επιβάτες και πλήρωμα. Από τότε έχουν περάσει τριάμισι χρόνια. Ομως, η τύχη του αεροσκάφους και των επιβατών του παραμένει ένα μεγάλο, άλυτο, μυστήριο. Ωστόσο, οι έρευνες για την επίλυσή του, οι οποίες κράτησαν τρία ολόκληρα χρόνια έριξαν φως σε «σκοτεινές» όψεις του βυθού.
Μάλιστα, πλέον, οι σχετικοί λεπτομερείς χάρτες που έχουν καταρτιστεί στη διάρκεια των ερευνών για την ανεύρεση του αγνοούμενου αεροσκάφους, μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της κατανόησης για τους πληθυσμούς των ψαριών, αλλά και την προϊστορική μετακίνηση των ηπείρων που βρίσκονται στο νότιο ημισφαίριο της Γης.
Οι χάρτες αυτοί δόθηκαν στη δημοσιότητα την Τρίτη, ενώ η έρευνα στον Ινδικό ωκεανό ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο, αποκαλύπτοντας την ύπαρξη υποβρύχιων βουνών που έχουν έκταση μεγαλύτερη από αυτή του Εβερεστ. Παράλληλα, εντοπίστηκε και μία χαράδρα στον βυθό, η οποία είναι διάσπαρτη από υποθαλάσσια ηφαίστεια, ενώ έχει μήκος εκατοντάδων χιλιομέτρων.
Οι πληροφορίες που συνέλεξαν οι επιστήμονες κάλυψαν απόσταση 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Αυτός ο αριθμός τούς δίνει το δικαίωμα να θεωρούν πως τα συμπεράσματα που έχουν εξάγει είναι αρκετά ασφαλή και πως πλέον μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα πολλά δεδομένα τα οποία, μέχρι σήμερα, τους ήταν εντελώς άγνωστα.
Επίσης, όπως εξήγησε ο Στιούαρτ Μίντσιν, ο επικεφαλής της έρευνας, εκτιμάται ότι μόνο ένα ποσοστό 10 με 15% των ωκεανών έχει ερευνηθεί με την τεχνολογία η οποία χρησιμοποιήθηκε στις έρευνες για την πτήση MH370.
Μέσα στο έτος αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα βίντεο και φωτογραφίες που τραβήχτηκαν στον βυθό κατά τη διάρκεια των ερευνών.
Οι σχετικές έρευνες σταμάτησαν επισήμως τον περασμένο Ιανουάριο και έπειτα από τρία χρόνια άκαρπων ερευνών οι τρεις χώρες (Αυστραλία, Μαλαισία και Κίνα), που αναζητούσαν όλο το προηγούμενο διάστημα τα ίχνη του, ανακοίνωσαν πως σταματούν να ψάχνουν. Εξάλλου, τον Δεκέμβριο του 2016 οι αυστραλιανές αρχές είχαν αποφανθεί ότι μάλλον το αεροσκάφος δεν έπεσε στη θαλάσσια ζώνη των 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στην οποία γίνονταν οι έρευνες. Οι ειδικοί προσδιόρισαν τότε μια άλλη ζώνη 25.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στην οποία μπορεί πιθανώς να κατέπεσε και να βυθίστηκε το αεροσκάφος. Αλλά η Αυστραλία και η Μαλαισία έκριναν ότι οι πιθανότητες να βρεθεί εκεί το αεροπλάνο δεν επαρκούσαν για να επεκταθούν οι επιχειρήσεις.