Το καθεστώς Ερντογάν, αργά αλλά σταθερά, συνεχίζει να μεταλλάσσει τον κοσμικό χαρακτήρα του τουρκικού κράτους. Τελευταίο χτύπημα: στα σχολεία της Τουρκίας η θεωρία της εξέλιξης από το 2019 και μετά δεν θα διδάσκεται πια.
Ο Αλπασλάν Ντουρμούς, υπεύθυνος των σχολικών προγραμμάτων στο Υπουργείο Παιδείας εξηγεί τους λόγους στη Hurriyet: «Αποκλείσαμε θέματα αμφιλεγόμενα για τους μαθητές οι οποίοι είναι ακόμα σε ηλικία που δεν τους επιτρέπει να κατανοήσουν το επιστημονικό υπόβαθρο του ζητήματος». Προσέθεσε δε ότι το σχετικό νομοσχέδιο έλαβε ήδη την έγκριση του τούρκου πρόεδρου.
Κατά τον τούρκο αξιωματούχο οι μαθητές της τρίτης γυμνασίου δεν έχουν τα γνωστικά εφόδια για να κατανοήσουν τη θεωρία της εξέλιξης για την οποία θα μπορέσουν να ενημερωθούν – εάν και εφόσον πάνε – στο πανεπιστήμιο. Μάταια, όπως αναφέρει η Χουριέτ, ακαδημαϊκοί από τα σημαντικότερα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Τουρκίας διαμαρτυρήθηκαν μαζικά στο Υπουργείο αναφέροντας ότι η απαγόρευση κατατάσσει την Τουρκία στην ίδια κατηγορία χωρών με τη θεοκρατική Σαουδική Αραβία. Οι πανεπιστημιακοί πρότειναν μάλιστα να διδάσκεται ήδη από την πέμπτη τάξη ώστε να προφέρεται στους μαθητές μία «εξελικτική» ματιά που θα τους είναι χρήσιμη στις μεγαλύτερες τάξεις. Η πρόταση βεβαίως απορρίφθηκε μετ’ επαίνων.
Δεν είναι ασφαλώς η πρώτη φορά που η θεωρία της εξέλιξης αντιμετωπίζεται αρνητικά και αυτό δεν συμβαίνει μόνον σε μουσουλμανικές χώρες. Παρότι είναι πλήρως αποδεκτή από την επιστημονική κοινότητα, είναι γνωστή η διαμάχη «εξελικτιστών» και «δημιουργιστών» που μαίνεται από χρόνια στις ΗΠΑ καθώς οι δεύτεροι, οπαδοί της «επιστημονικής ερμηνείας»… Αδάμ και Εύα, διαφωνούν με τη διδασκαλία του Δαρβίνου στα σχολεία.
Αλλά και στη χώρα μας παρότι θεωρητικά η Θεωρία της Εξέλιξης είναι αποδεκτή, οι μαθητές – οι οποίοι διδάσκονται αναλυτικά ήδη από το Δημοτικό την Παλαιά Διαθήκη – πρέπει να φτάσουν στην τρίτη Γυμνασίου για να γνωρίσουν τον Δαρβίνο. Σύμφωνα μάλιστα με κατά καιρούς καταγγελίες εκπαιδευτικών η αναφορά στον Κάρολο Δαρβίνο που υπάρχει στο εγχειρίδιο της Γ΄ τάξης, βρίσκεται στο τελευταίο κεφάλαιο το οποίο σχεδόν πάντα παραλείπεται, όπως και το αντίστοιχο στη Γ’ Λυκείου.