Οσο προχωρούν οι ημέρες, οι ταινίες φαβορί θα κάνουν όλο και περισσότερο την εμφάνιση τους στις αίθουσες του 70ου Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών και ο ανταγωνισμός θα παίρνει το κόκκινο χρώμα του χαλιού που στρώνεται στην Κρουαζέτ…
Το Σάββατο, την τέταρτη ημέρα του φεστιβάλ, παρουσιάστηκαν, μεταξύ άλλων, το «The Square» και το «Le redoutable», με το δεύτερο να συνοδεύεται από αναστάτωση λόγω ενός τηλεφωνήματος-φάρσα για την αίθουσα προβολής.
Η πρώτη ταινία, από τον Ρούμπεν Οστλουντ, έχει στο κέντρο της ένα μουσείο στη Στοκχόλμη. Απέσπασε θετικές κριτικές για το στυλ και τη σκηνοθεσία της, αλλά και το πώς περνά από τον σουρεαλισμό, στην κωμωδία και το κοινωνικό σχόλιο.
Από την πλευρά της, το «Le redoutable»του Μισέλ Χαζαναβίσιους, επιλέγει να αναμετρηθεί με ένα από τα ιερά τέρατα του γαλλικού σινεμά, τον Ζακ-Λικ Γκοντάρ. Αντλώντας πολλά από το σκηνοθετικό στυλ του μεγάλου δημιουργού, η κομεντί περιγράφει περισσότερο την τέχνη του Γκοντάρ παρά τη ζωή του.
Ο ίδιος ο σκηνοθέτης είχε χαρακτηρίσει την ταινία «βλακεία», οι κριτικοί είχαν καλύτερα λόγια να πουν.
Πρωταγωνιστεί η Στέισι Μάρτιν (γνωστή από το «Nymphomaniac» του Λαρς φον Τρίερ) ενώ ο Λουί Γκαρέλ ενσαρκώνει τον Γκοντάρ.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, στο Παρίσι και στις ακτιβιστικές ενέργειες της εποχής για την ευαισθητοποίηση για το AIDS, μεταφέρει το «120 Βattements par Μinute» («120 χτύποι το λεπτό») του Ρομπέν Καμπιγιό.
Ο σκηνοθέτης αναπαραστήσει θρυλικές ενέργειες της Act Up, μέσα και από την ιστορία των ηρώων του που θα αντιμετωπίσουν τον θάνατο αγαπημένων τους προσώπων.
Ο κωμικός Μπεν Στίλερ πρωταγωνιστεί στο «The Meyerowitz Stories (New and Selected)» σε μια ταινία, που όπως γράφει ο Guardian έχει κάτι από Γούντι Αλεν και από την «Οικογένεια Τένενμπαούμ» του Γουές Αντερσον. Επαινεί την ερμηνεία του Στίλερ σε αυτήν την οικογενειακή κομεντί που, πάρα κάποιες αδυναμίες, είναι «μια εξαιρετικά ευχάριστη ταινία».
Κινηματογραφικός πατέρας της οικογένειας ο Ντάστιν Χόφμαν, μαμά η Εμα Τόμπσον ενώ τα αδέλφια είναι ο Μπεν Στίλερ και ο -επίσης κωμικός- Ανταμ Σάντλερ. Η ταινία, να σημειωθεί, είναι παραγωγή του Netflix.
Η Ιζαμπέλ Υπέρ μετέχει στην ταινία «La camera de Claire» («Η κάμερα της Κλαιρ») στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα.
Η Κρίστεν Στιούαρτ εντυπωσίασε με το νέο λουκ, αλλά δεν ήλθε στις Κάννες μόνο για τα φλας. Παρουσιάζει την πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα, το μικρού μήκους «Come Swim»