Κάπου σε ένα ισόγειο της Πολυτεχνικής Σχολής της Θεσσαλονίκης, έχει το στρατηγείο της η ART, η Aristotle Racing Team. Εκεί φυλάγει και το τελευταίο της δημιούργημα, ένα αγωνιστικό μονοθέσιο αυτοκίνητο, με το οποίο συμμετέχει στον παγκόσμιο διαγωνισμό Formula Student κι επιτυγχάνει σημαντικές διακρίσεις.
Ηταν το καλοκαίρι του 2006, όταν μια παρέα φιλόδοξων και δημιουργικών φοιτητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αποφάσισε να δημιουργήσει μια ομάδα, η οποία θα μπορούσε να κάνει πραγματικότητα όσα τα μέλη της είχαν διαβάσει στα βιβλία. Κατόρθωσε να σχεδιάσει, να κατασκευάσει, να συναρμολογήσει και να δοκιμάσει στην πίστα ένα αγωνιστικό μονοθέσιο, το οποίο συμβάδιζε με τους κανονισμούς της Formula SΑΕ (Society of Automotive Engineers).
Αυτό ήταν το πρώτο όχημα κατασκευασμένο από φοιτητές στη Θεσσαλονίκη. Η ομάδα ονομάστηκε ART (Aristotle Racing Team) και το όχημα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην πίστα του Fiorano, στην Ιταλία. Έκτοτε, η ART έχει κατασκευάσει άλλα τέσσερα αγωνιστικά οχήματα και μετρά διαρκώς επιτυχημένες συμμετοχές στους αγώνες της Formula Student. Μόνο για το 2016, οι διακρίσεις ήταν: 2η θέση στο αγώνισμα του Cost, Manufacturing and Sustainability, 5η θέση στο αγώνισμα του Business Plan, 3η θέση στη γενική κατάταξη των βενζινοκίνητων μονοθέσιων στο διαγωνισμό της Ουγγαρίας ενώ στο διαγωνισμό της Γερμανίας ήταν στην πρώτη δεκάδα (μεταξύ 75 ομάδων) στο αγώνισμα του Cost, Manufacturing and Sustainability. Προσθέτοντας πολύ σημαντικές διακρίσεις του πρόσφατου παρελθόντος (3η και 4η θέση αντίστοιχα στην Ιταλία το 2012 και το 2014), η ART έχει αναδειχθεί στην 32η θέση παγκοσμίως, μεταξύ 514 ομάδων.
Η ομάδα κάθε χρόνο ανανεώνεται και μέχρι σήμερα έχουν συμμετάσχει περίπου 150 φοιτητές. Αυτή τη στιγμή είναι 18 άτομα, Μηχανολόγοι, Ηλεκτρολόγοι, Χημικοί Μηχανικοί, Φυσικός, Μαθηματικός, ενώ το marketing της ομάδας έχουν αναλάβει δυο φοιτήτριες από το ΠΑΜΑΚ. Η Χιονάτη Χαριτωνίδου, φοιτήτρια στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΠΑΜΑΚ, θεώρησε φυσικό να γίνει μέλος της ART, καθώς ο πατέρας της της μετέδωσε την αγάπη για τους αγώνες ταχύτητας. Μαζί με τη Μαρία Υφαντίδου, φοιτήτρια Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του ΠΑΜΑΚ, ασχολούνται ατελείωτες ώρες καθημερινά για την προώθηση του project. «Κάθε μέλος της ομάδας είναι σε μια υποομάδα, καθένας έχει το δικό του ρόλο. Λειτουργούν υποομάδες κινητήρα, αναρτήσεων, πλαισίου, αεροδυναμικών, drivetrain/powertrain, ηλεκτρονικών. Επίσης, υπάρχει οδηγός για το όχημα». Η ομάδα έχει αρχηγό και για φέτος είναι ο Δημήτρης Αναστασιάδης, ο οποίος έχει τον τελικό λόγο.
Στο «στρατηγείο» τους οι φοιτητές εργάζονται με προσήλωση, προσπαθώντας να προλάβουν ημερομηνίες, εργασίες, αγώνες, χορηγίες. «Κάνουμε πλάνο διετίας. Κάθε δεύτερο χρόνο η ART κατασκευάζει ένα καινούργιο μονοθέσιο το οποίο βελτιώνει διαρκώς, σε αυτό το διάστημα», μας λένε.
Είναι ιδιαίτερα σημαντική η βοήθεια, οικονομική αλλά και σε υλικοτεχνική υποδομή, που λαμβάνουν από χορηγούς. Ανάμεσά τους είναι η Express Service που μεταφέρει το όχημα κάθε φορά που πρέπει να βγει από το χώρο, καθώς και οι εταιρίες υψηλής τεχνολογίας και υλικών αυτοκινητοβιομηχανίας Beta/CAE, ΗD BODY και CFT. Πρόσφατα, επέτυχαν την έναρξη συνεργασίας με την Bosch Ελλάδος, που θα αποτελέσει τον Premium Sponsor της ART για την τρέχουσα αγωνιστική σεζόν.
Υπεύθυνος καθηγητής είναι ο αναπληρωτής καθηγητής στους Μηχανολόγους Μηχανικούς, Νικόλαος Μιχαηλίδης.