Ασκητικές φιγούρες, χρώματα που παραπέμπουν σε βυζαντινές εικόνες και ένα θέμα απολύτως ανθρωποκεντρικό στη νέα δουλειά του Στέλιου Φαϊτάκη | Palais de Tokyo
Επικαιρότητα

Ο Ελληνας που έφτιαξε τη νέα μεγάλη τοιχογραφία του Παρισιού

Ο Στέλιος Φαϊτάκης δημιούργησε για το Palais de Tokyo μια μόνιμη τοιχογραφία η οποία με το γνωστό του ύφος που πηγάζει από τη βυζαντινή αγιογραφία, αποτελεί μια νέα αφήγηση για τη φοιτητική εξέγερση του 1968 και τη σύνδεσή της με το 2016
Κατερίνα I. Ανέστη
Ο Φαϊτάκης ζωγραφίζει όσο έξω από το παράθυρο χορεύουν στην αυλή του μουσείου

Αν και εκθέτει ή δημιουργεί σε ολόκληρο τον κόσμο, ο ηλικίας 40 ετών σήμερα Στέλιος Φαϊτάκης δεν εγκαταλείπει την Ελλάδα είναι η βάση του, η πηγή έμπνευσης και εξέλιξης της τέχνης του. Αλλωστε όπως δήλωσε στους New York Times :«Ακουσα κάποτε τον λυράρη Ψαραντώνη να λέει ότι ένα δέντρο χρειάζεται δυνατές, υγιείς ρίζες για να μπορέσει να δημιουργήσει φύλλα και καρπούς. Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο». Να λοιπόν και μια συγγένεια του Φαϊτάκη με τον Αμπάς Κιαροστάμι που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή. Διαβάζοντας αυτή του τη φράση, θυμήθηκα την αγαπημένη αποστροφή του ιρανού σκηνοθέτη: «Οταν ξεριζώνεις ένα δέντρο από το έδαφος και το μεταφέρεις από το ένα μέρος στο άλλο, το δέντρο δεν θα ξανακάνει καρπούς. Και αν κάνει, οι καρποί του δεν θα είναι τόσο καλοί όσο ήταν στην πατρίδα του. Είναι ο νόμος της φύσης. Νομίζω ότι εάν εγκατέλειπα τη χώρα μου θα ήμουν το ίδιο όσο αυτό το δέντρο».