Είναι η κατάρα των 27χρονων; Τόσοι πολλοί διάσημοι – από τον Τζίμι Μόρισον ως την Εϊμι Γουάινχαουζ -που χάνονται σε αυτήν την ηλικία; Και τι… καταραμένη κατάρα είναι αυτή που στέλνει στον άλλο κόσμο ένα τόσο πολλά υποσχόμενο νέο άνθρωπο με έναν τόσο φρικτό τρόπο; Ο Αντον Γέλτσιν, ένας εμιγκρές από τη Ρωσία που κατάφερε να γίνει ένα από τα πιο συμπαθητικά και πολυδιάστατα νέα πρόσωπα του Χόλιγουντ βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του.
Τον βρήκαν φίλοι του που είχαν ανησυχήσει επειδή είχε καθυστερήσει για κάποιες πρόβες. Ηταν μόνος, σφηνωμένος ανάμεσα στο αυτοκίνητό του και μια πύλη ασφαλείας στο σπίτι του – το αυτοκίνητο είχε ακόμα αναμμένη τη μηχανή…
Οι πρώτες αναφορές της αστυνομίας του Λος Αντζελες ήταν ότι πρόκειται περί δυστυχήματος που παραπέμπει σε ταινία τρόμου: ο νεαρός ηθοποιός βρέθηκε νεκρός τα ξημερώματα της Κυριακής, σφηνωμένος ανάμεσα στο βάρους 2,5 τόνων Jeep Grand Cherokee του και την πύλη του σπιτιού του.
Ο Αντον είχε μετακομίσει με τους γονείς το από τη Ρωσία στις ΗΠΑ σε ηλικία μόλις έξι μηνών, είχε γεννηθεί στην Αγία Πετρούπολη το 1989 – τότε ήταν ακόμα Λένινγκραντ. Οι γονείς του ήταν πρωταθλητές του καλλιτεχνικού πατινάζ που αναζήτησαν μια νέα ζωή στην Καλιφόρνια. «Ο πατέρας μου ήθελε να πάω στο πανεπιστήμιο και όλα αυτά, αλλά εμένα μου άρεσε από παιδί η ηθοποιία» είχε πει ο Αντον το 2011. Μαθημένος από την πειθαρχία και τη ρουτίνα των αθλητών γονιών του, έβλεπε πέντε ταινίες κάθε νύχτα, θυμούνται οι φίλοι και συνεργάτες του.
Οντως, ξεκίνησε από πολύ νωρίς να εργάζεται ως ηθοποιός, πραγματοποιώντας το ερμηνευτικό του ντεμπούτο σε ηλικία 10 ετών στο τηλεοπτικό «Στην Εντατική», ενώ έναν χρόνο αργότερ θα πρωταγωνιστούσε στο «Καρδιές στην Ατλαντίδα» (2001), απέναντι στον Αντονι Χόπκινς. Από τότε θα μοίραζε το χρόνο του ανάμεσα σε ανεξάρτητες ταινίες και χολιγουντιανά blockbuster.
Αν για κάτι είχε ξεχωρίσει από νωρίς ο Γέλτσιν ήταν αυτή ακριβώς η ικανότητά του να «χωρά παντού», να μπορεί να υπηρετήσει τη βιομηχανία του θεάματος αλλά και να παραμένει ηθοποιός με σπουδαίες ερμηνευτικές γκάμες.
Ο Γέλτσιν έπαιζε με χαρακτηριστική άνεση στις νέες ταινίες της σειράς επιστημονικής φαντασίας «Star Trek» – στην πρώτη το 2009, στο «Into Darkness» το 2013, ενώ θα τον δούμε post mortem στην τρίτη συνέχεια, το «Star Trek, Beyond» που κάνει πρεμιέρα στις 22 Ιουλίου – ή να κάνει φωνές για τα «Στρουμφ».
Αλλά παράλληλα ήταν εξαιρετικός και σε ανεξάρτητα φιλμ όπως το «Like Crazy» (2011), ή υπό την καθοδήγηση σπουδαίων σκηνοθετών – έπαιξε στο «The Beaver» της Τζόντι Φόστερ το 2011 και στο «Μόνο οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί» του Τζιμ Τζάρμους το 2013.
«Αυτό που είναι σπουδαίο με τον Αντον είναι ότι μπορεί να κάνει τα πάντα. Είναι ένας χαμαιλέων. Μπορεί να κάνει μεγάλες ή και μικρές ταινίες, ή και πιο προσωπικές» έλεγε ο Ντρέικ Ντόρεμους, σκηνοθέτης του στο «Like Crazy» το 2011 σε μια συνέντευξη στο Associated Press.
Ο Γκάμπε Κλίνγκερ, βραζιλιάνος σκηνοθέτης που συνεργάστηκε μαζί του στο «Porto» – θα προβληθεί το φθινόπωρο – θυμήθηκε μια συζήτηση που είχε με τον σπουδαίο Τζιμ Τζάρμους όταν τον ρώτησε για τον Γιέλτσιν: «Ο Τζιμ μου έλεγε, ‘πρόσεχέ τον, ο Αντον διάβαζε Ντοστογιέφσκι όταν ήταν 11 ετών’»!
«Ηταν την ίδια στιγμή ένας στοχαστής και ο διασκεδαστικός μικρός αδελφός που θα ήθελες να έχεις» είπε η Τζόντι Φόστερ, η οποία μαζί με αμέτρητες προσωπικότητες του κόσμου του κινηματογράφου έσπευσαν να αποχαιρετήσουν αυτό το μεγάλο ταλέντο που έφυγε νωρίς.
Τι ήθελε να ήταν ο ίδιος ο Αντον; «Ο επόμενος Γουίλεμ Νταφόε» είχε πει.