Πολλοί φοβόντουσαν πως το Μέγαρο Μουσικής δεν θα απέφευγε το «λουκέτο». Το νέο νομοσχέδιο υπόσχεται πως το ενδεχόμενο αυτό απομακρύνεται οριστικά | Facebook
Επικαιρότητα

Μέγαρο Μουσικής, η επόμενη μέρα

Θα κατατεθεί νομοσχέδιο μέσα στο προσεχές δεκαήμερο – Κρατικοποιείται ο Οργανισμός, περνάει στο Δημόσιο το μάνατζμεντ – Το νέο ΔΣ, το μέλλον των εργαζόμενων, πώς αλλάζει ο προσανατολισμός
Κατερίνα I. Ανέστη

Οριστική λύση στο χρονίζον θέμα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών δίνει το υπουργείο Πολιτισμού τις αμέσως προσεχείς ημέρες. Είχε προηγηθεί, βέβαια, ένα μπαράζ τροπολογιών που ξεκίνησαν επί των ημερών του Κώστα Τασούλα και συνεχίστηκαν επί Νίκου Ξυδάκη. Οι τροπολογίες ρύθμιζαν τα προβλήματά του για τρεις μήνες με προσωρινά «φιλιά ζωής» και παράταση της αβεβαιότητας.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Protagon, το νομοσχέδιο προβλέπει πλήρη κρατικοποίηση του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, τοποθέτηση νέου διοικητικού συμβουλίου για την επόμενη νέα μέρα του Οργανισμού, πλήρη ανάληψη του μάνατζμεντ από το ελληνικό Δημόσιο. Επίσης υπάρχουν εγγυήσεις πως δεν θα απολυθεί κανένας από τους 180 εργαζόμενους. Αξίζει να σημειωθεί πως στο νέο ΔΣ, 6 μέλη θα διοριστούν από το υπουργείο Πολιτισμού, 2 από το υπουργείο Οικονομικών και 3 από το Σύλλογο Φίλων της Μουσικής.

Το ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει επιπλέον και τα χρέη από τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των τελευταίων δύο ετών, τα οποία ανέρχονται στα 14 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν τα χρονίζοντα χρέη από δάνεια που ανέρχονται σε περισσότερα από 400 εκατομμύρια ευρώ και τα οποία ήδη αποπληρώνει το υπουργείο Οικονομικών. Σημείωνουμε βέβαια, ότι στο πλαίσιο της κρατικοποίησης, περνάει στην ελληνική πολιτεία το σύνολο των κτιριακών εγκαταστάσεων του Μεγάρου διαστάσεων 170.000 τ.μ, και αξίας 900 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις διεθνών ελεγκτικών οίκων.

To εσωτερικό του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Κατάμεστο κατά τη διάρκεια συναυλίας

Το νομοσχέδιο που αλλάζει πλήρως το καθεστώς του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, θα φέρει σημαντικές αλλαγές, όπως λένε οι σχεδιαστές του. Οσον αφορά στον προσανατολισμό του, δεν θα χάσει την ειδίκευση στην κλασική μουσική βεβαίως, αλλά θα διευρυνθεί η γκάμα του με περισσότερες και διαφορετικού είδους παραστάσεις, ενώ θα ενταθεί ο εκπαιδευτικός του χαρακτήρας. Θα γίνει προτεραιότητά του. Σε κάθε περίπτωση, τα θυρανοίξια του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος στα μέσα του 2017 με τη γιγάντωση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, κάνει προφανές πως πρέπει να υπάρξει διαφοροποίηση μεταξύ των δύο Οργανισμών προκειμένου να μην υπάρχουν άγονοι ανταγωνισμοί, αλλά αντίθετα ένα εύρος πολιτιστικών προτάσεων.

Αυτές είναι οι προθέσεις του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε ποιος θα διαδεχθεί στη θέση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης τον Γιώργο Κουρουπό που παραιτήθηκε στην 1η Ιανουαρίου 2016. Η διαδικασία επιλογής νέου διευθυντή βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ υπήρχε έντονη φημολογία πως η θέση προτάθηκε από την παρούσα διοίκηση στον διεθνή έλληνα διευθυντή ορχήστρας Θεόδωρο Κουρεντζή.  Κι όμως, η λύση που φαίνεται πως έχει επιλεγεί τελικά, είναι αυτή της άμεσης προκήρυξης Διεθνούς Διαγωνισμού για την πλήρωση της θέσης, σύμφωνα με πληροφορίες του Protagon.

Το νομοσχέδιο, θα βάλει οριστικά τέλος στους φόβους περί λουκέτου ή ημιλειτουργίας του Μεγάρου Μουσικής, όμως είναι βέβαιο πως θα προκαλέσει και αντιδράσεις για το τεράστιο οικονομικό βάρος που θα πέσει στους ώμους της ελληνικής Πολιτείας.