Από την παράσταση της «Σόνιας» | Φεστιβάλ Αθηνών
Επικαιρότητα

Το αποτύπωμα που άφησε η «Σόνια»

Ο Λετονός Άλβις Χερμάνις με τη «Σόνια» άφησε το αποτύπωμα του στη θεατρική Αθήνα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών
Ματούλα Κουστένη

Και όμως, η πρωτοπορία του μέλλοντός μας μπορεί να στηθεί με «κλασικό» παίξιμο και αρμονικές σχέσεις μεταξύ των ηθοποιών.

Το απέδειξε ο Λετονός Άλβις Χερμάνις με τη «Σόνια» που παρουσίασε στην Πειραιώς 260, μια παράσταση με δυνατό αποτύπωμα στη συλλογική φεστιβαλική μνήμη. Απαραίτητα συστατικά: ένα γραμμόφωνο και τα βελούδινα τραπεζομάντιλα μιας φτωχικής κάμαρας, όπου ζει η γεροντοκόρη του τίτλου -μια αφελής, κι αξιολάτρευτη καρδιά που πέφτει θύμα φάρσας ενός (ανύπαρκτου) θαυμαστή της.

Γράμματα που πάνε κι έρχονται και γλυκά που φτιάχνονται ως υποκατάστατο ψυχοθεραπείας. Τα υπόλοιπα τα ζωντανεύει ο Χερμάνις και το Νέο Θέατρο της Ρίγας: τα τραύματα της ιστορικής μνήμης (η πολιορκία του Λένινγκραντ), τον τρόπο που χειριζόμαστε τα βάρη της ύπαρξής μας και την ανάγκη που νιώθει η κοινωνία να παράγει τους «χρήσιμους περιθωριακούς».