Το κινηματογραφικό κοινό δεν αγάπησε τις ταινίες όσο αγάπησαν οι αναγνώστες τα βιβλία. Και, μάλλον, οι περισσότεροι έχουν ξεχάσει την είδηση που είχε κυκλοφορήσει προ δύο ετών, ότι, δηλαδή, παρά τις δύο πρώτες μετριότητες είχε μπει στα σκαριά και τρίτη ταινία από τη σειρά βιβλίων του πολυδιαφημισμένου – αλλά τελικά «λίγου» – συγγραφέα Νταν Μπράουν. Φαίνεται όμως ότι ο Τομ Χανκς, ο άνθρωπος που έδωσε «κινηματογραφική» ζωή στον αρχαιολόγο Ρόμπερτ Λάνγκτον και ο Ρον Χάουαρντ, ο σκηνοθέτης που μετέφερε τον «Κώδικα Ντα Βίντσι» και το «Illuminati: οι Πεφωτισμένοι» στη μεγάλη οθόνη το 2006 και το 2009 αντίστοιχα, έχουν αγαπήσει τα θρίλερ του συγγραφέα – ή έστω τα εκατομμύρια δολάρια που αυτά φέρνουν στους λογαριασμούς τους – και έτσι στο νέο έτος θα μας παρουσιάσουν το επόμενο.
Το «Inferno» είναι το τελευταίο βιβλίο του Νταν Μπράουν και τέταρτο της σειράς όπου πρωταγωνιστεί ο καθηγητής που λατρεύει τα σύμβολα και τα παιχνίδια του μυαλού, Ρόμπερτ Λάνγκτον. Κυκλοφόρησε το 2013 και, παρότι οι κριτικοί ήταν σκληροί και μάλλον απογοητευμένοι, τις πρώτες 11 εβδομάδες το βιβλίο βρισκόταν στην κορυφή της λίστας των μπεστ σέλερ των New York Times. Παρακάμπτοντας το τρίτο βιβλίο του συγγραφέα, «Χαμένο Σύμβολο» οι παραγωγοί εμπιστεύονται για ακόμη μια φορά, σκηνοθέτη και ηθοποιό, να μας μεταφέρουν στον κόσμο των συμβόλων και του αινίγματος.
Ο καθηγητής θεολογίας και «συμβολογίας» (ο όρος φυσικά είναι πλαστός) του πανεπιστημίου Χάρβαρντ ξυπνάει με αμνησία σε ένα νοσοκομείο της Ρώμης. Μία νοσοκόμα τον βοηθάει να ανακαλύψει πώς βρέθηκε εκεί και τι έκανε τις τελευταίες 36 ώρες στην ιταλική πρωτεύουσα. Αναμενόμενα, ο λόγος που τον φέρνει, για ακόμα μια φορά, στην Ιταλία, είναι να αποτρέψει μία μεγάλη καταστροφή και αυτή τη φορά η απειλή κατά της ανθρωπότητας είναι μία επιδημία. Για την ακρίβεια, η απειλή βρίσκεται σε έναν διαταραγμένο επιστήμονα ο οποίος θέλει να προκαλέσει αυτή την επιδημία. Και η σύνδεση ανάμεσα στην εμμονή του επιστήμονα, την επιδημία και την χώρα, βρίσκεται στην «Κόλαση» του Δάντη η οποία έχει καταβάλει το μυαλό του «κακού» της υπόθεσης.
Ο δρόμος για την εξιχνίαση της υπόθεσης θα οδηγήσει τον κ. Λάνγκτον στη Βενετία, στη Φλωρεντία και στην Κωνσταντινούπολη, σε μία αναζήτηση συμβόλων –τι άλλο; – σε μουσεία, βιβλιοθήκες και μνημεία. Αυτή τη φορά ο Χάνκς/Λάντον θα έχει στο πλευρό του την Φελίσιτι Τζόουνς (ως Δρ Σιένα Μπρουκς) – και αυτό είναι ένα ακόμα δύσκολο στοίχημα για τον Χάουαρντ, καθώς τα προηγούμενα «παντρέματα» του πρωταγωνιστή, με την Οντρέ Τοτού στον «Κώδικα ντα Βίντσι» και με την Αγιελέτ Ζουρέρ στους «Πεφωτισμένους», ήταν απογοητευτικά από άποψη χημείας και εν μέρει ευθύνονται για την αποτυχία των φιλμ. Το υπόλοιπο κάστινγκ θα αποτελείται από τη Σιντσε Μπαμπέτ Κνούντσεν, τον Μπεν Φόστερ, τον εξαιρετικό στο «Intouchables» Ομάρ Σι και τον Ιρφαν Καν που έγινε γνωστός με τη «Ζωή του Πι».
Φυσικά η πρεμιέρα της νέας κινηματογραφικής παραγωγής, που προβλέπεται για το έτος 2016, δεν συνοδεύεται από τον ενθουσιασμό που επικρατούσε πριν από περίπου μία δεκαετία, όταν οι οπαδοί του Νταν Μπράουν περίμεναν με ανυπομονησία να δουν τον Λάγκτον στη μεγάλη οθόνη. Σε μια βιομηχανία, την κινηματογραφική, όπου τα πάντα προγραμματίζονται στην εντέλεια, η ταινία δεν έχει βρει ακόμα ημερομηνία πρώτης προβολής και οι παραγωγοί προσπαθούν να τη «χωρέσουν» κάπου ανάμεσα στα άλλα μπλοκμπάστερ. Είναι ένας αντίλαλος της αποτυχίας των δύο προηγούμενων φιλμ – ο «Κώδικας Ντα Βίντσι» είχε εισπράξεις 218 εκατ. δολάρια ενώ ο προϋπολογισμός του άγγιζε τα 125 εκατ. δολάρια και το «Illuminati: Οι Πεφωτισμένοι» απέφερε στα ταμεία στις ΗΠΑ 133 εκατ. δολάρια, λιγότερο από τον προϋπολογισμό της ταινίας που βρισκόταν στα 150 εκατ. δολάρια. Το 2006 ο «Κώδικας Ντα Βίντσι» ήταν αυτός που θα καθόριζε το πρόγραμμα των άλλων. Τώρα οι άλλοι καθορίζουν πότε θα παιχτεί το νέο φιλμ.
Ισως βέβαια λόγω των περιορισμένων προσδοκιών και του ελάχιστου προκαταβολικού ενθουσιασμού, αυτή η τρίτη προσπάθεια να είναι και η φαρμακερή. Αλλιώς το ερώτημα θα παραμένει: Γιατί βρε Τομ;