Nύχτα στο ΚΠΙΣΝ, μπροστά στο κανάλι και απέναντι φωτισμένα τα κτίρια της Εθνικής Βιβλιοθήκης και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής | Μενέλαος Μυρίλλας, Sooc
Επικαιρότητα

115.000 επισκέπτες σε 4 μέρες στο ΚΠΙΣΝ

Το στοίχημα της συνύπαρξης και της κατοίκησης από τους πολίτες κερδήθηκε στο τετραήμερο των εκδηλώσεων του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Με την αγωνία για το μέλλον του και την κανονική λειτουργία του να κορυφώνεται και να γίνεται αίτημα
Κατερίνα I. Ανέστη

Οσοι βρέθηκαν στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος από τις 23 ως τις 26 Ιουνίου, το βίωσαν από πρώτο χέρι. Η λέξη κοσμοσυρροή ήταν αυτή που άκουγες από όλους, καθώς ακόμα και μέσα στο Πάρκο των 170 στρεμμάτων έβλεπες παντού πολίτες ενώ στις συναυλίες ο ένας άγγιζε τον άλλο καθισμένοι πλάι-πλάι στο γρασίδι. Οπως ανακοίνωσε το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος μέσω μιας ανάρτησης στο Facebook οι επισκέπτες ανήλθαν στους 115.000.

Η multimedia καλλιτέχνης Λόρι Αντερσον στη σκηνή που είχε στηθεί στο ξέφωτο στο ΚΠΙΣΝ (φωτογραφία Γιώργος Δημητρακόπουλος)

«Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους όσους συνετέλεσαν στην πραγματοποίηση αυτής της φιλόδοξης διοργάνωσης και έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό για την επιτυχία της. Κυρίως όμως, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους εσάς που αγκαλιάσατε τις εκδηλώσεις, συμμετείχατε ενεργά, δώσατε ζωή σε αυτό το μεγάλο έργο και ήσασταν εκεί για να μοιραστούμε όλοι μαζί μαγικές στιγμές. Σας ευχαριστούμε! Μέχρι την επόμενη φορά!» αναφέρει  ανάρτηση.

Είναι ενδεικτικό ότι κάτω από την ανάρτηση δεν λείπουν τα σχόλια που αναφέρουν «κρατήστε τη διαχείριση, μη τη δώσετε στο κράτος». Βέβαια ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ανδρέας Δρακόπουλος δήλωνε στη συζήτηση που είχε με τον αρχιτέκτονα του έργου Ρέντσο Πιάνο στις 24 Ιουνίου πως το Ιδρυμα δεν επιθυμεί καμία ανάμειξη με τη διαχείριση του Κέντρου. «Η φιλοσοφία μας είναι πως οι πυλώνες του πολιτισμού, όπως είναι η Λυρική και η Εθνική Βιβλιοθήκη, δεν πρέπει να περάσουν σε ιδιωτικά χέρια. Πρέπει να μείνουν στον έλεγχο του κράτους. Εξάλλου εμείς δεν ξέρουμε τίποτα για διαχείριση σκηνών Οπερας και βιβλιοθηκών. Ας το κάνουν αυτοί που γνωρίζουν τον τρόπο».

Ο διάσημος σκακιστής Γκάρι Κασπάροφ αντιμέτωπος με ένα αγόρι πάνω από τη σκακιέρα (φωτογραφία Λεωνίδας Καλπαξίδης)

Πρόσθεσε όμως ότι αν το κράτος διαχειριστεί σωστά το ΚΠΙΣΝ τότε το Ιδρυμα θα συνδράμει οικονομικά με δωρεές που μπορεί να αφορούν διάφορα πρότζεκτ ή μέρος του προϋπολογισμού.

Επισκέπτες κάνουν βόλτα στο κανάλι, έξω από το κτίριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και στην Αγορά (φωτογραφία Λεωνίδας Καλπαξίδης)

Ζώντας στο ΚΠΙΣΝ επί τέσσερις ημέρες

Συνολικά 400 καλλιτέχνες από ολόκληρο τον κόσμο συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Metamorphosis: Το ΚΠΙΣΝ στον Κόσμο», ενώ πλήθος δράσεων είχαν σχέση με τον αθλητισμό, παιδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, ενώ ταυτόχρονα γίνονταν ξεναγήσεις διάρκειας 40 λεπτών στην Εθνική Βιβλιοθήκη και στην Εθνική Λυρική Σκηνή.

Στις κορυφαίες στιγμές του τετραημέρου ξεχωρίζουν η περφόρμανς της θρυλικής πολυσχιδούς Λόρι Αντερσον, η παρουσίαση της μονογραφίας του Ρέντσο Πιάνο για το  ΚΠΙΣΝ, η παγκόσμια πρώτη της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής με έργα του Γιάννη Χρήστου, η παρουσία του Γκάρι Κασπάροφ που έπαιξε σκάκι με παιδιά, η συναυλία του Ομάρ Σουλεϊμάν, η έκθεση με έργα του Παναγιώτη Τέτση και το «Fireflies in the Night Take Wing»προβολές έργων video art υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Robert Storr, Πρύτανη της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστήμιου Yale.  Στα highlights και ο βραδινός αγώνας δρόμου «SNF RUN: Τρέχοντας προς το Μέλλον» με σημείο εκκίνησης το Παναθηναϊκό Στάδιο και τερματισμού το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος.

Μικροί-μεγάλοι στο ξέφωτο του Πάρκου παρακολουθούν τις συναυλίες της πρώτης ημέρας (φωτογραφία Γιώργος Δημητρακόπουλος)

Την καλλιτεχνική επιμέλεια του προγράμματος υπέγραψε η Λίμορ Τόμερ, Γενική Διευθύντριας Συναυλιών & Διαλέξεων του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης, ενώ η Λόρι Αντερσον ήταν προσκεκλημένη Καλλιτεχνική Διευθύντρια.

Μάθημα ξιφασκίας για παιδιά στο Πάρκο (φωτογραφία Λεωνίδας Καλπαξίδης)

 

Χορεύοντας brake dance στο Πάρκο (φωτογραφία Γιώργος Δημητρακόπουλος)

 

Στιγμιότυπο από τον Πιανίστα του Γιάννη Χρήστου στην Εναλλακτική Σκηνή (Γιώργος Δημητρακόπουλος)

 

Τα παιδιά ήταν οι απόλυτοι πρωταγωνιστές των τεσσάρων ημερών