«Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο», λέει το γνωμικό. Ισως τώρα πια πρέπει να το παραλλάξουμε λίγο και να λέμε «ουδέν κρυπτόν υπό τα social media», γιατί τίποτα δεν μένει κρυφό κι εκεί. Ούτε η προωθητική ανάρτηση, την οποία ο Σάκης Ρουβάς έκανε με φόντο το Ηρώδειο, ούτε και το λάθος που υπήρχε σε όλο αυτό έμειναν απαρατήρητα.
Συγκεκριμένα, ο Σάκης Ρουβάς ανάρτησε στον προσωπικό λογαριασμό του στο Instagram μια φωτογραφία, όπου ο ίδιος βγαίνει από πολυτελές αμάξι, το οποίο έχει παρκάρει έξω από την είσοδο καλλιτεχνών του Ηρωδείου. Η ανάρτηση έγινε για λογαριασμό μεγάλης εταιρείας αυτοκινήτων, με την οποία ο καλλιτέχνης συνεργάζεται, και φαίνεται ότι πραγματοποιήθηκε την ημέρα της συναυλίας του στο Ηρώδειο με τη σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου.
Το να εκμεταλλευτείς εμπορικά, όμως, έναν αρχαιολογικό χώρο τέτοιου βεληνεκούς και αξίας, όπως το Ηρώδειο, δεν είναι ούτε απλό, ούτε εύκολο. Εν πρώτοις, απαιτεί άδεια, την οποία πρέπει να δώσουν το υπουργείο Πολιτισμού και το ΚΑΣ. Καμία άδεια δεν είχε δοθεί στη συγκεκριμένη περίπτωση και το αρμόδιο υπουργείο έσπευσε να το διευκρινίσει με ανακοίνωση, μετά τον σάλο που προκλήθηκε στα κοινωνικά δίκτυα. Τα οποία αναρωτιούνταν, με το δίκιο τους, από πού κι ως πού ο γνωστός τραγουδιστής αναρτά διαφήμιση έξω από αυτό το σπουδαίο μνημείο της πολιτιστικής κληρονομιάς μας.
Αδιαμφισβήτητα, πρόκειται για μια λάθος ενέργεια, για μια γκάφα ολκής, για να ακριβολογούμε. Δεν πας έτσι απλά να διαφημίσεις κάτι έξω από το Ηρώδειο. Είναι μια πράξη που δεν χωρά δικαιολογίες και υπεκφυγές. Αλλά επειδή ζούμε στη χώρα όπου οι τελευταίες ακούγονται πιο συχνά από όσο πρέπει και η συγγνώμη σπανίζει, όταν την ακούς, ξαφνιάζεσαι ευχάριστα.
Ο Ρουβάς απολογήθηκε με μια ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, λέγοντας τα εξής: «Η συναυλία μου με τη Σόνια Θεοδωρίδου στο Ηρώδειο ήταν μια από τις πιο σημαντικές στιγμές της καριέρας μου και είμαι πραγματικά ευγνώμων για την ευκαιρία που μού δόθηκε να τραγουδήσω στον εμβληματικό αυτό χώρο. Λυπάμαι που αυτή η στιγμή μου συνδέθηκε, δυστυχώς, και με μια άστοχη προωθητική ανάρτηση στα social media μου, σχετικά με τη συνεργασία μου με εταιρεία, η οποία ουδεμία γνώση είχε. Αμέσως μόλις αντιληφθήκαμε το σφάλμα, η ανάρτηση κατέβηκε, καθώς ο σεβασμός στα μνημεία και την πολιτιστική μας κληρονομιά είναι δεδομένος και αναμφισβήτητος. Ζητώ συγγνώμη για την όποια αναστάτωση προκλήθηκε».
Οχι απλώς ζητάει συγγνώμη, παίρνει και όλη την ευθύνη πάνω του. Δεν ρίχνει το μπαλάκι κάπου αλλού. Ούτε καν εμμέσως δεν υπονοεί ότι κάποιος άλλος φταίει. Η ανακοίνωσή του είναι λιτή και σαφής. Και το ρεζουμέ της, το παρακάτω: Φταίω, το παραδέχομαι, λάθος μου, συγνώμη.
Σοκ και δέος! Πόσο συχνά συμβαίνει κάτι τέτοιο σε αυτή τη χώρα; Πόσο συχνά ακούς να λένε συγγνώμη και να μην κάνουν τις ευθύνες μπαλάκι; Είναι τόσο σπάνιο, που σε προδιαθέτει να το σχολιάσεις.
Ο Σάκης Ρουβάς έκανε μια λάθος ενέργεια και θα πληρώσει τις συνέπειές της. Δίνει, ωστόσο, με τη στάση του και ένα παράδειγμα υγιούς αντιμετώπισης του σφάλματος, που σπανίζει στην ελληνική κοινωνία. Και μην αρχίσετε τα «από τότε που βγήκε η συγγνώμη, χάθηκε το φιλότιμο». Ας βρούμε πρώτα τη «συγγνώμη», που επίσης αγνοείται.
ΥΓ. Εδώ μέχρι και στο «Big Brother», όταν ο κρητικός παίκτης και το άθλιο σχόλιό του προκάλεσαν αντιδράσεις, βγήκε επίσημη ανακοίνωση του καναλιού, που ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η δημοσιοποίηση του συγκεκριμένου σχολίου στο πλαίσιο της διαδικτυακής μετάδοσης οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος εργαζομένου, ένα σφάλμα δίχως πρόθεση, το οποίο, παρά τα μέτρα που είχαν ληφθεί, δεν μπόρεσε να αποφευχθεί». Αυτό το «ανθρώπινο λάθος εργαζομένου» στον λαιμό μού κάθισε.