Η φωτογράφιση της Νατάσσας Μποφίλιου με τα ρούχα της Nidodileda Wardrobe Treasures έγινε αφορμή για αδικαιολόγητες εις βάρος της επιθέσεις στα social media | Creative Protagon | Instagram: Nidodileda Wardrobe Treasures
Απόψεις

Ο Αϊ-Βασίλης, η Μποφίλιου και ο Πούτιν 

Στο κλείσιμο μιας χρονιάς κατά την οποία ο ρώσος πρόεδρος δίχασε τους καλλιτέχνες στην Ελλάδα, η τραγουδίστρια δέχτηκε βλακώδεις επιθέσεις για μερικές φωτογραφίες που έβγαλε στο Λονδίνο για λογαριασμό εταιρείας ρούχων –όσοι την επέκριναν τής έκαναν το καλύτερο χριστουγεννιάτικο δώρο…
Ματίνα Δελή

Η Νατάσσα Μποφίλιου πήγε στο Λονδίνο. Ωραία. Και έκανε μια φωτογράφιση με τα ρούχα εταιρείας που παράγει καλαίσθητα, κατά τη γνώμη μου (άλλος μπορεί να διαφωνεί), γυναικεία ενδύματα. 

Το θέμα της εικαστικά συμπαθητικής δουλειάς ήταν η αναζήτηση ταξί στο Λονδίνο —“@natassabofiliouofficial in a taxi motion”, όπως σημειώνει η ίδια η εταιρεία ρούχων στον λογαριασμό της στο Instagram.

Μια νέα, όμορφη και ανεξάρτητη γυναίκα, που είναι ταυτόχρονα καλή τραγουδίστρια και περφόρμερ πάνω στη σκηνή, έκανε μια ενδιαφέρουσα και καλαίσθητη φωτογράφιση. Ρούχα που κοστίζουν πάνω-κάτω 300 ευρώ φόρεσε. Ούτε ντύθηκε με χρυσάφι, ούτε έσφαξαν κανέναν υπό εξαφάνιση κροκόδειλο στον Αμαζόνιο για να τον ρίξει πάνω της, διότι αλλιώς θα αρνούνταν να ποζάρει…

Αυτή εδώ είναι η τόσο «σκανδαλώδης» φωτογράφιση. Ημαρτον…

Την Κυριακή δόθηκε το σύνθημα της επίθεσης από ιστοσελίδες και τρολ. Διαβάσαμε, για παράδειγμα, την παρακάτω περιγραφή με ειρωνική διάθεση: «Η γνωστή καλλιτέχνις έκανε γκράντε εμφανίσεις στους δρόμους της βρετανικής πρωτεύουσας, με βελούδινα παλτά και ρούχα από πολυτελή υφάσματα, τα οποία συνόδευσε με κομψά αξεσουάρ». Η έμφαση στις λεπτομέρειες των ρούχων είναι προφανώς ένα (αποτυχημένο) σχόλιο ότι δήθεν υπάρχει αντίφαση με την εικόνα τού αριστερού καλλιτέχνη που είναι ευαισθητοποιημένος και παρεμβαίνει για κοινωνικά ζητήματα.  

Γιατί είναι κακό, δηλαδή, ένας καλλιτέχνης και να παρεμβαίνει για κοινωνικά ζητήματα και να κάνει μια φωτογράφιση με ρούχα; Επιτρέπεται είτε το ένα, είτε το άλλο; Ποτέ και τα δύο μαζί; Από πότε; 

Και από πότε, αν διαφωνείς με την Μποφίλιου για τον Πούτιν, έχεις ξαφνικά το πάνω χέρι επειδή έκανε μια φωτογράφιση στο Λονδίνο; 

Τα social media χωρίστηκαν την Κυριακή σε δύο στρατόπεδα. Ηταν που δεν υπήρχαν κι άλλες σημαντικές ειδήσεις, χτυπούσαν με τα γιαταγάνια από τη μία τα φιλοκυβερνητικά τρολ, έβγαιναν κάθε λίγο και λιγάκι από τις φυλλωσιές τα «αριστερά» τρολ και άδειαζαν μια γεμιστήρα. 

Και δώσ’ του αμπελοφιλοσοφία που θύμισε τα γεμάτα καπνό αμφιθέατρα του πρώτου έτους, για το αν οι αριστεροί μπορούν να έχουν ακριβά σπίτια και αυτοκίνητα, εφόσον ο Λένιν πήγε στη Μόσχα με εισιτήριο πρώτης θέσης και ο Τσίπρας στη διαδήλωση με μπουφάν Gant, ενώ ένας άλλος, τροβαδούρος κι αυτός, που τα μασούσε για τον Πούτιν, πήρε εκπομπή στην «ΕΡΤ του Μητσοτάκη». Η απόλυτη σαλάτα. 

Εκτός από βλακώδης, η κριτική στην Μποφίλιου για τα ρούχα από δήθεν προοδευτικούς ανθρώπους είναι και βαθιά συντηρητική. Γιατί είτε έχει δίκιο, είτε έχει άδικο, όταν είναι «με τον άνθρωπο» και γενικώς «με την ειρήνη». Ούτε χάνει, ούτε βρίσκει το δίκιο της ανάλογα με το τι φοράει και το πού ταξιδεύει. Δεν ζούμε ούτε στο Ιράν, ούτε στις ταινίες της Φίνος Φιλμς της δεκαετίας του 1960.

Παράλληλα, αυτά που συμβαίνουν στην Ουκρανία είναι πολύ σαφή και συγκεκριμένα. Για παράδειγμα, όπως έγραψε ο Σλαβόι Ζίζεκ στο Project Syndicate, «o Πούτιν χρησιμοποιεί ακόμη και τον βιασμό ως στρατιωτική τακτική (…) με τους Ρώσους διοικητές –όπως καταγγέλλει ο ΟΗΕ– να χορηγούν Viagra στα στρατεύματά τους “για την προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας των θυμάτων”».  

Επομένως, οι επισπεύδοντες σε αυτή την προφανή ανοησία το μόνο που κατάφεραν με τις επιθέσεις εναντίον της ήταν να αντικαταστήσουν τον Πούτιν, το ζήτημα δηλαδή που δίχασε όσο κανένα άλλο τους καλλιτέχνες στην Ελλάδα το 2022, με τον Αϊ-Βασίλη. Που περνώντας με το έλκηθρό του πάνω από το Λονδίνο, έπιασε με άνεση την μπάλα που κάποιοι πέταξαν στην εξέδρα και τη μετέτρεψε σε ένα ωραιότατο χριστουγεννιάτικο δώρο για τη Νατάσσα Μποφίλιου.