Πέντε φορές είχε συλληφθεί επειδή οδηγούσε μεθυσμένος. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τέσσερις φορές τού είχε αφαιρεθεί το δίπλωμα. Συνέχιζε όμως να οδηγεί. Μέχρι να πέσει με το αυτοκίνητό του επάνω σε μια οικογένεια, να τραυματίσει το παιδί της, να στείλει τον πατέρα και τη μητέρα στην Εντατική και να σκοτώσει το έμβρυο της εγκύου μητέρας. Κάτι πάει πολύ στραβά και καμία κυβέρνηση δεν φαίνεται να το διορθώνει.
Πρώτον, με τα δικαστήρια και τους νόμους. Εάν στον εγκληματία οδηγό είχε αφαιρεθεί το δίπλωμα, η ευθύνη θα ήταν της αστυνομίας. Εδώ η ευθύνη είναι στην απονομή δικαιοσύνης. Από τις περιπτώσεις όπου το «και που τους πιάνουμε, τους αφήνουν έξω», που λένε οι αστυνομικοί, έχει βάση. Ομως αν το δικαστήριο τού είχε αφαιρέσει το δίπλωμα, το ατύχημα δεν θα είχε γίνει; Επιτρέψτε μου να αμφιβάλλω.
Κάθε μέρα οι δρόμοι φωνάζουν ότι οι νόμοι υπάρχουν για τους κυρ Παντελήδες. Αυτούς που διαβάζουν ότι παραγγέλθηκαν χίλιες κάμερες και την επομένη σταματάνε στο κόκκινο επειδή τρέμουν. Οταν βιάζονται, περνάνε με γουρλωμένα μάτια τσούκου-τσούκου στρίβοντας δεξιά και αν τους σταματήσει αστυφύλακας, αρχίζουν να παρακαλάνε.
Οι νόμοι δεν υπάρχουν ούτε για τον μεγαλοπαράγοντα που πάει μέσα στην πόλη με χίλια, με το αυτοκίνητο της συνοδείας να τον ακολουθεί, ούτε για το μέλος της ευαίσθητης κοινωνικής ομάδας που κανένας αστυφύλακας δεν έχει σταματήσει, ούτε για τον οδηγό της μοτοσικλέτας που έχει τον αριθμό στο σημείο του φτερού που δεν το πιάνει ποτέ ο ήλιος.
Δηλαδή τι θα συμβεί αν ένα όχημα περάσει με κόκκινο, το πιάσει η κάμερα αλλά δεν έχει αριθμό; Θα αρχίσει να κάνει έρευνα ο αστυφύλακας, που προηγουμένως αδιαφορούσε όταν το έβλεπε να περνάει μπροστά του; Λέμε και ξαναλέμε, γράφουμε και ξαναγράφουμε, ότι οι νόμοι πρέπει να ισχύουν για όλους. Οχι όμως για τους καουμπόηδες της πόλης, που ξέρουν ότι οι νόμοι υπάρχουν για τους κυρ Παντελήδες.
Επίσης, για να γίνεται κάτι, πρέπει να υπάρχουν και οι άνθρωποι που θα το κάνουν. Στην Ελλάδα, όμως, εκτός από τα Greek Economics, έχουμε και τα Greek Logistics.
Στο περίπτερο της αστυνομίας στη ΔΕΘ (στα προϊόντα των εκθέσεων περιλαμβάνονται και οι αστυνομίες) ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε panic button για ανηλίκους. Προφανώς το μέτρο θα αφορά κάποια κατηγορία ανηλίκων. Αυτούς που έχουν πέσει θύμα μπούλινγκ και θα θέλουν να νιώσουν ασφάλεια. Εδώ ερχόμαστε στα logistics. Μπορεί να υπάρξει νέα μονάδα αμέσου επεμβάσεως, όταν στις ενεργές θέσεις υπάρχει έλλειψη προσωπικού; Οταν φυλάκια έξω από τμήματα είναι χωρίς φρουρό επειδή δεν υπάρχει διαθέσιμος, άντε να βρεθούν εξειδικευμένα άτομα, όπως πρέπει, για το μπούλινγκ των ανηλίκων.
Επειδή οι κυβερνητικές Πρωτοχρονιές ξεκινάνε με τις ΔΕΘ, πέρυσι στη Θεσσαλονίκη ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε ανακοινώσει ότι 2.500 αστυφύλακες που απασχολούνται στη φύλαξη επιχειρηματιών, παραγόντων και άλλων δημοσίων προσώπων θα επιστρέψουν στις υπηρεσίες τους. Δεν θα ρωτήσω αν επέστρεψαν και πόσοι, αφού οι απαντήσεις σε τέτοια ερωτήματα δεν έχουν νόημα. Θα πω ότι σε καμία δυτικοευρωπαϊκή χώρα στους ρόλους του αστυνομικού δεν περιλαμβάνεται και ο ρόλος του αξεσουάρ. Ευσταλής και ευπαρουσίαστος. Οχι για να αποτρέπει κινδύνους, αλλά για να δίνει κύρος στο αφεντικό του και να πετάγεται για κάνα θέλημα.
Τέλος, επειδή μάλλον θα ξαναρχίσει ο δακτύλιος, για να έχει κάποιο νόημα, θα μπορούσε να εφαρμοστεί ένα απλό μέτρο. Οσοι απαλλάσσονται να έχουν ένα –τόσο μεγάλο, με το συμπάθιο– σήμα στο παρμπρίζ, ώστε να ξεχωρίζουν. Ετσι όπως είναι τα πράγματα σήμερα, οι μόνοι έλεγχοι γίνονται στα μπλόκα. Εκτός αν υπάρχει αστυφύλακας που να ξεχωρίζει αν το όχημα είναι Euro 6 και εκπέμπει λιγότερο από 120 g/km διοξείδιο του άνθρακα και έχει ταξινομηθεί σε χώρα της ΕΕ πριν από τις 31/12/20 ή αν το οδηγεί δικαστικός με έδρα εργασίας ή κατοικίας εντός του δακτυλίου.