Η ιδιωτική τηλεόραση του 2022 θυμίζει την ιδιωτική τηλεόραση της δεκαετίας του 1990. Δηλαδή, στο περίπου. Ας πούμε ότι έχει το όνομα, αλλά δεν έχει τη χάρη. Θα μου πείτε, είχε τότε χάρη η ιδιωτική τηλεόραση; Είχε σίγουρα έναν άλλο δυναμισμό, εκείνον του Mέσου που ξεκινούσε με φόρα και δεν είχε κουραστεί ακόμα, που έπλεε στα πελάγη αισιοδοξίας μιας ανέμελης εποχής, που δεν τσιγκουνευόταν τα μπάτζετ και δεν υπέφερε από την εμμονή μιας τηλεθέασης που σήμερα είναι όλο και πιο δύσκολο να κερδηθεί και να σε κρατήσει on air.
Η Ρούλα Κορομηλά είναι ένα τηλεοπτικό πρόσωπο που ταυτίστηκε με εκείνη την περίοδο. Ηταν 1991 όταν βρέθηκε στο νεοσύστατο κανάλι ΑΝΤ1, όπου έμελλε να παρουσιάσει τη μακροβιότερη πρωινή εκπομπή της τηλεόρασης. Την εκπομπή που ξεκίνησε αυτό που ορίζουμε τόσα χρόνια ως ψυχαγωγική πρωινή ζώνη. Τότε, βέβαια, η ψυχαγωγία ήταν ξεκάθαρα ψυχαγωγία, τώρα είναι μια περίεργη μίξη ψυχαγωγίας και σκληρής επικαιρότητας. Αλλά ας μείνουμε στη Ρούλα.
Σήμερα, δεν είναι μόνο ο «Πρωινός Καφές» εκείνο που θυμόμαστε μόλις ακούμε το όνομά της, αλλά κυρίως τα σόου, τα οποία παρουσίασε. Το «Ciao ANT1» και λίγο αργότερα το «Μπράβο», όταν μεταπήδησε στο Mega, ήταν δύο τηλεοπτικά υπερθεάματα που συνέβησαν στο εγχώριο τηλεοπτικό τερέν μια φορά και δεν ξανάγιναν. Γιατί; Γιατί σιγά σιγά άρχισαν να μικραίνουν τα μπάτζετ και μαζί τους η ανεμελιά και η αισιοδοξία.
Η Ρούλα Κορομηλά ακολούθησε και αυτή τη ροή της τηλεοπτικής ιστορίας που ύστερα από μια χρυσή δεκαπενταετία είδε τα συννεφάκια να σκεπάζουν τα πλατό και τα σετ. Παρουσίασε πολλές εκπομπές, εργάστηκε πίσω από τις κάμερες σε διοικητικές θέσεις και το 2016 βρέθηκε να πρωταγωνιστεί σε ένα βραδινό σόου στο κανάλι Epsilon, το οποίο προσπαθούσε να μιμηθεί τα παλιά μεγαλεία, αλλά ήταν, κατά κοινή ομολογία, ένα φτωχό τους αντίγραφο. Αυτή ήταν και η τελευταία εμφάνισή της στην τηλεόραση. Ενα μικρό φιάσκο, από το οποίο την έσωσαν το όνομα και η ιστορία της.
Η Ρούλα Κορομηλά, έπειτα από απουσία έξι χρόνων, επιστρέφει και θα είναι φέτος η οικοδέσποινα στη μουσική εκπομπή «Σπίτι με το MEGA», που ξεκινάει τον Νοέμβριο. Κάποιοι χάρηκαν, οι περισσότεροι αδιαφόρησαν (πόσοι ενδιαφέρονται πια για τα της τηλεόρασης;) και κάποιοι άλλοι χαμογέλασαν ειρωνικά, απορώντας.
Ζούμε ένα τηλεοπτικό deja vu, μια τηλεοπτική λούπα που φέρνει μπροστά σου τα ίδια και τα ίδια πρόσωπα και τώρα βάλθηκε να μας ξαναπάει στην προ millennial εποχή, το πνεύμα πολλών σχολίων στα κοινωνικά δίκτυα.
Ναι, μπορείς να το δεις κι έτσι. Συμβαίνει κατά κόρον στην τηλεόραση να ανακυκλώνει τους ίδιους και τους ίδιους, είναι ένα εκνευριστικό βίτσιο της. Από την άλλη, όμως, βλέπουμε να αποκτούν τόσοι και τόσοι τηλεοπτικά πόστα, η επαναφορά της Ρούλας Κορομηλά μας πειράζει;
Στρατιές ολόκληρες από τα ριάλιτι στελεχώνουν, για παράδειγμα, ως νέα πρόσωπα, το δυναμικό των τηλεοπτικών εκπομπών. Ενα κάρο κόσμος που, αντικειμενικά, δεν έχει κανέναν λόγο να βρεθεί σε εκπομπές, και όμως πιάνει στασίδι και στρογγυλοκάθεται για να γίνει ένας μικρός σταρ της μικρής οθόνης.
Χίλιες φορές να επανέρχεται μια Ρούλα Κορομηλά και να παθαίνουμε deja vu. Τουλάχιστον αυτή έχει το ταλέντο, εκείνη τη σπίθα που αντανακλάται στον τηλεθεατή και δικαιολογεί τη θέση της μπροστά του. Ισως, μάλιστα, αυτή η θρυλική παρουσιάστρια να μπορέσει να επαναπροσδιορίσει τώρα, με τη νέα εκπομπή της, τον τηλεοπτικό εαυτό της. Να τον φέρει στο 2022 και να τον τοποθετήσει ξανά με επιτυχία ανάμεσά μας.