Protagon A περίοδος

Οι άγριες μέρες μας

Ποιος αντέχει την απόρριψη στον έρωτα; Το ’70 είχαμε μαγευτεί από το σινεμά των ΄Οζου, Μιτσογκούσι, Κουροσάβα. Από το ’90 όμως και μετά παρακολουθούμε με τεράστιο ενδιαφέρον και προσμονή αριστουργήματα από την Κορέα, την Κίνα, το Χόνγκ Κόνγκ. Μπορεί να μην έχουν την απόκοσμη λεπτή και αυστηρή αισθητική των Ιαπώνων, προτείνουν όμως φρέσκιες εικόνες αντιλήψεις […]
Πάνος Κοκκίδης

Ποιος αντέχει την απόρριψη στον έρωτα;

Το ’70 είχαμε μαγευτεί από το σινεμά των ΄Οζου, Μιτσογκούσι, Κουροσάβα. Από το ’90 όμως και μετά παρακολουθούμε με τεράστιο ενδιαφέρον και προσμονή αριστουργήματα από την Κορέα, την Κίνα, το Χόνγκ Κόνγκ. Μπορεί να μην έχουν την απόκοσμη λεπτή και αυστηρή αισθητική των Ιαπώνων, προτείνουν όμως φρέσκιες εικόνες αντιλήψεις και ήχους που ανανεώνουν το ασιατικό σινεμά, και ομορφαίνουν τις οθόνες και τις νύχτες όσων έχουν την τύχη να τις βλέπουν. Ένα τέτοιο φιλμ είναι οι Άγριες Μέρες Μας. Μια από τις τρεις ταινίες του Wong Kar Wai που θα παιχτούν απο αυτήν την εβδομάδα στην Αθήνα.

Η υπόθεση της φαίνεται απλοϊκή και πολύ ανθρώπινη. Ο Λέσλι Τσανγκ (που δε ζει πια) υποδύεται τον Yuddy ένα ματαιόδοξο πλάσμα που του αρέσει να κυνηγάει και παρατάει γυναίκες. Η μητέρα του τον έχει εγκαταλείψει όταν ήταν μικρός. Ένα από τα πρώτα του θύματα είναι η Σου Λι Ζεν την οποία και παρατάει όταν του ζητάει μεγαλύτερες δεσμεύσεις. Αυτή όμως είναι κολλημένη με την τυπική φράση του Γουντυ ότι «ήταν φίλοι για ένα λεπτό εκείνη την ημέρα». Μολονότι καταλαβαίνει πως δεν πρόκειται να ενδιαφερθεί για τον έρωτά της, συνεχίζει να τον αναζητά. Τελικά βρίσκει παρηγοριά στην αγκαλιά ενός αστυνομικού (Andy Lau) ο οποίος την ερωτεύεται. Ο Γούντυ κυνηγάει την Μίμι (Carina Lau) μια όμορφη χορεύτρια σε καμπαρέ. Η Μίμι τον ερωτεύεται απελπισμένα. επίσης. Αυτή η εύθραυστη πλευρά της μαγνητίζει τον έρωτα του καλύτερου φίλου του Γούντυ, ο οποίος τον θαυμάζει. Η Μίμι απορρίπτει τον φίλο και συνεχίζει να αναζητά με πάθος τον Γούντυ.

Η σαπουνοπερική ποιότητα των ερωτικών σχέσεων δεν πρέπει να σας παραπλανά. Χρησιμεύει για να δειχθεί το ανεξέλεγκτο των συναισθημάτων αυτών των σχέσεων ανάμεσα σε σημερινούς νέους και το γεγονός πως όλα τριγυρίζουν γύρω από συμπτώσεις. Η ανθρωπιά που αναβλύζει από τους χαρακτήρες σε συνδυασμό με το υπέροχο παίξιμο των ηθοποιών δίνουν ένα έξοχο αποτέλεσμα. Όλη αυτή η ιστορία πάθους ξετυλίγεται σε μια αυθεντική ατμόσφαιρα noir στο υπέροχα φωτογραφημένο αυτό φιλμ (Κρισροφ Ντόϊλ) στο εξωτικό Χονγκ Koνγκ και τις Φιλιππίνες του ’60. Αν και γυρίστηκε πριν 20 χρόνια δεν παύει να μας αφορά με την ίδια δύναμη.

Ο Wong Kar Wai (52) είναι ένας Κινέζος σκηνοθέτης που ξεχώρισε σιγά σιγά με τις ταινίες του από τη δεκαετία του 80 κι απέκτησε θαυμαστές σε όλο τον κόσμο ξεφεύγοντας από τις τυπικές ταινίες του Χονγκ Κονγκ, προτείνοντας στη διεθνή σκηνή μια άλλη θεματολογία για την Κίνα και μια αναβαθμισμένη αισθητική επηρεάζοντας πολλούς σκηνοθέτες της γενιάς του.

Θα παιχτούν ακόμα οι ταινίες του: Καθώς Κυλούν τα Δάκρυά Μας που γυρίστηκε το 88 και το Έκπτωτοι Άγγελοι που γυρίστηκε το 95. Πρόκειται για μια πολύ καλή και σπάνια ευκαιρία να δει κανείς ένα διαφορετικό σινεμά. Μην τη χάσετε.

Η τριλογία του Wong Kar Wai παίζεται στο Ιντεαλ απ’ αυτή την εβδομάδα. Δείτε τα τρέιλερ εδώ.