Θα είμαι ειλικρινής μαζί σας. Δεν περίμενα ότι θα μου άρεσε ο «Ηρακλής Μαινόμενος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού. Κάτι οι προηγούμενες ατυχείς επιδαύριες παραστάσεις του. Κάτι οι πρόσφατες «επαναστατικές» συνεντεύξεις του. Κάτι η νωπή ανάμνηση του περσινού «Ακρόπολις Reconstruction» στο Θησείον με τους ηθοποιούς να πλατσουρίζουν σε μια γούρνα αερολογώντας ασύστολα. Κάτι ο φετινός θερινός καλλιτεχνικός ζόφος που σκιάζει τις ελληνικές θεατρικές παραγωγές, και περίμενα τα χειρότερα.
Ευτυχώς, διεψεύσθην. Δεν υπολόγισα και τον αστικό μύθο των καλλιτεχνικών στατιστικών που θέλει τον Μαρμαρινό να κάνει κάθε 3-4 χρόνια μια καλή παράσταση. Όπως και να ’χει, η φετινή πρόταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού στην Επιδαύρια αρένα είχε αρκετές και σαφείς αρετές. Μια έξοχα ποιητική μετάφραση από τον Γιώργο Μπλάνα (σε συνεργασία με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό), μία λιτή φόρμα (που επιτρέπει στο αρχαίο κείμενο να «αναπνέει» και να συνδιαλέγεται απρόσκοπτα με τις εμβόλιμες, επικαιρικές αναφορές στο παρόν ιστορικό γίγνεσθαι), έναν εξαιρετικά δουλεμένο Χορό των Γερόντων (που απαρτίζεται από τέσσερις ηλικιωμένους ηθοποιούς και εννιά νέα παιδιά που παίζουν ζωντανά μουσικά όργανα και φέρει όλο τον πολιτικό και φιλοσοφικό σχολιασμό του Ευριπίδη), αρκετό χιούμορ και πολύ συγκίνηση. Επίσης, πολύ καλές ερμηνείες από τους τέσσερις «γέροντες» του Χορού, Γιάννη Βογιατζή, Χάρη Τσιτσάκη, Γιώργο Μπινιάρη, Γιώργο Ζιόβα, τον Μηνά Χατζησάββα και τον Γιώργο Γάλλο, που με αυτή του την εμφάνιση εδραιώνεται ως επαρκέστατος επιδαύριος πρωταγωνιστής.
Κρίμα που στη διαδρομή (μετά τη μιάμιση ώρα παράστασης) οι ρυθμοί χαλάρωσαν, η σκηνική δράση πλατείασε, η μανία του Ηρακλή (κομβικό σημείο του έργου) δεν αποδόθηκε στη σφοδρότητά της, ο Ηρακλής του Νίκου Καραθάνου έμεινε αβοήθητος με τη μανιέρα του, ο φίλος του Ηρακλή, Θησέας, συρρικνώθηκε στην προβληματική σκηνική εμφάνιση του Θοδωρή Αθερίδη και η Μεγάρα, σύζυγος του Ηρακλή, αγκυλώθηκε στο μόνιμο βεβιασμένο χαμόγελο Μπρεχτικής αποστασιοποίησης που επιβλήθηκε σκηνοθετικά στην Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.
Κρίμα, τέλος, που ο δημιουργός και σκηνοθέτης αυτής της κατά τα άλλα έντιμης σκηνικής πρότασης δεν βγήκε να υποκλιθεί στο κοινό του στην πρεμιέρα της παράστασής του.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News