Protagon A περίοδος

Κυνόδοντας και Ψυχή Βαθιά, ταυτόχρονη εκκίνηση

Είναι και οι δυο καλλιτεχνικές προσπάθειες, με διαφορετική ματιά, αιχμηρή και αλληγορική η πρώτη, ποιητική αν και αφηγηματική η δεύτερη...

Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος

Ασυνήθιστα φαινόμενα στο γεωγραφικό τοπίο του ελληνικού σινεμά. Ο αισθητικά στιλιζαρισμένος Κυνόδοντας του Γιώργου Λάνθιμου, ενός νέου σκηνοθέτη που έχει ψηθεί σε διαφημιστικά και βιντεοκλίπ, με μιάμιση ταινία στο ενεργητικό του, βγαίνει συνειδητά σε δυο μόνο αθηναϊκές αίθουσες, από μια νεοσύστατη εταιρεία διανομής. Αντίθετα, η ανθρωποκεντρική και κλασσικίζουσα Ψυχή Βαθιά του βετεράνου Παντελή Βούλγαρη, με θέμα τον εμφύλιο, χρηματοδοτήθηκε και διανέμεται από μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας, τη Village, και θα προβληθεί σε 30 αίθουσες.
Είναι και οι δυο καλλιτεχνικές προσπάθειες, με διαφορετική ματιά, αιχμηρή και αλληγορική η πρώτη, ποιητική αν και αφηγηματική η δεύτερη. Ο Κυνόδοντας ξεκίνησε από το εξωτερικό με διακρίσεις σε όποιο φεστιβάλ κι αν ταξίδεψε, ενώ η Ψυχή Βαθιά αφορά κυρίως εμάς, και φυσικά ελπίζει να αποκτήσει καριέρα αν πουληθεί και ενδιαφέρει τους ξένους στη συνέχεια.
Το να βγάλεις μια ταινία σε δυο αίθουσες σημαίνει πως αποσκοπείς στη διάρκεια της. Ενώ αν την σπείρεις σε πολλές, θες να προσκαλέσεις πολύ κόσμο από την αρχή. Θα έχει ενδιαφέρον το τελικό σκορ. Θα προσελκύσει και θα αρέσει περισσότερο η αναπαράσταση της μοντέρνας τραγωδίας, ή η μνήμη της τραγωδίας του παρελθόντος;