Αναγνώστες

Η καινοτομία κατά της κρίσης

Ανάμεσα στα κράτη της ευρωζώνης η οικονομική κρίση διογκώνεται όλο και περισσότερο με ιδιαίτερη έμφαση στη χώρα μας. Η λύση στο πρόβλημα του αιώνα μας φαίνεται να είναι η καινοτομία που μπορεί να εφαρμοστεί στον τομέα της εργασίας και της παραγωγής. Ο χώρος εργασίας αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς και ο μόνος τρόπος να παραμείνει μια […]
Tο δικό σας Protagon

Ανάμεσα στα κράτη της ευρωζώνης η οικονομική κρίση διογκώνεται όλο και περισσότερο με ιδιαίτερη έμφαση στη χώρα μας. Η λύση στο πρόβλημα του αιώνα μας φαίνεται να είναι η καινοτομία που μπορεί να εφαρμοστεί στον τομέα της εργασίας και της παραγωγής.

Ο χώρος εργασίας αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς και ο μόνος τρόπος να παραμείνει μια επιχείρηση ανταγωνιστική και βιώσιμη είναι να μάθει να προσαρμόζεται ‒ ξεκινώντας με το να αναγνωρίσει, ως ανεκτίμητες πηγές, όσα οι άλλοι ήδη γνωρίζουν να κάνουν. Η τεχνολογία αλλάζει τον κόσμο γύρω μας πιο γρήγορα από όσο συνειδητοποιούμε και η καινοτομία προκύπτει ως αποτέλεσμα αυτής ακριβώς της τεχνολογικής προόδου.

Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια που χαρακτηρίζονται από την οικονομική κρίση, παρατηρείται άνθηση επιχειρήσεων που βασίζονται στην καινοτομία. Υπάρχουν sites που παρουσιάζουν αυτές τις επιχειρήσεις. Περιγράφουν τα πραγματικά γεγονότα, μας γνωρίζουν με τους επιχειρηματίες, τη σύλληψη της επιχειρηματικής ιδέας, την έρευνα για το εγχείρημα, τις δυσκολίες και τον τρόπο αντιμετώπισης, τη δράση και την πραγματοποίηση της ιδέας αλλά και την εξελικτική πορεία προς την επίτευξη του στόχου.

Η καινοτομία είναι μια διαδικασία. Από τις δημιουργικές ιδέες επιλέγει κάποιος αυτές στις οποίες θέλει να επενδύσει, τις πραγματοποιεί και στη συνέχεια τις προωθεί στον κόσμο. Αν ένα μέρος της διαδικασίας αστοχήσει, όλη η προσπάθεια οδηγείται σε αποτυχία. Πρέπει να ιεραρχήσει κανείς ποιο είναι πραγματικά επείγον και ποιο θα μπορούσε να περιμένει.

Με δεδομένο ότι η καινοτομία είναι μια διαδικασία, ο έλεγχος για την καλή διαχείριση της διαδικασίας είναι βασικός. Τα προβλήματα σχετίζονται κυρίως με την επιλογή και την ανάπτυξη ή με τη διατήρηση και τη διάχυση.

Σήμερα όχι μόνο στην Ελλάδα της κρίσης αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο πολλές επιχειρήσεις ακολουθούν δρόμους καινοτόμους και διοχετεύουν καινοτόμα προϊόντα στην αγορά.

*Η Μαρία Παναγιωτίδου είναι πτυχιούχος Νομικής, με ειδίκευση Δημοσίου Δικαίου και Πολιτικών Επιστημών και τελειόφοιτος Θεολογικής ΑΠΘ.