Αναγνώστες

H Αrt Thessaloniki σαν case study…

…’H γιατί είναι περισσότερο σημαντική απ’ όσο φαίνεται
Tο δικό σας Protagon

Μετά από δυο χρόνια δουλειάς, η πρώτη Διεθνής Εκθεση Αιθουσών Τέχνης είναι πια ένα ωραίο ιστορικό γεγονός. Νιώθοντας ευτυχής που συμμετείχα σ’ αυτό, θα ήθελα να επισημάνω τους λόγους για τους οποίους η συγκεκριμένη έκθεση δεν ήταν ένα συνηθισμένο πολιτιστικό γεγονός της πόλης μας.

Η Art Thessaloniki ήταν μια ευτυχής συνεργασία του ευρύτερου δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα, πράγμα που δείχνει ότι όταν υπάρχει μια φωτισμένη Διοίκηση και ένας αποτελεσματικός μηχανισμός ενός επιτυχημένου φορέα όπως η Hellexpo, η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα (Παντελής Τσάτσης) ανθίζει.

1 Ήταν ένα εξαιρετικά εξωστρεφές γεγονός στο οποίο συμμετείχαν με ενθουσιασμό γκαλερί και μουσεία από 10 χώρες.

2 Η Art Thessaloniki έγινε με ένα ιδιότυπο crowdfunding όπου ο καθένας από τους συνεργάτες συνεισέφερε εθελοντικά αυτό που μπορούσε: γνώσεις, γνωριμίες, υλικά, δεξιότητες.

3 Έγινε με ελάχιστο κόστος, παρά το εντυπωσιακό αποτέλεσμα, αφού δεν επιδοτήθηκε από πουθενά.

4 Πολλοί νέοι εθελοντές δημιούργησαν θέσεις εργασίας για το μέλλον.

5 Ήταν μια αμιγώς εμπορική έκθεση όπου έγιναν συναλλαγές των αιθουσών τέχνης πράγμα που διασφαλίζει τη συνέχεια και την βιωσιμότητά της.

6 Η επικοινωνία του γεγονότος έγινε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και με χορηγούς επικοινωνίας που με πολύ αγάπη και φροντίδα μίλησαν για το γεγονός χωρίς κόστος.

7 Η έκθεση ήταν απολύτως αυτοχρηματοδοτούμενη.

8 Είχε ένα ανθρώπινο πρόσωπο δίνοντας την ευκαιρία στα μουσεία, σε δήμους αλλά και σε μη κερδοσκοπικούς φορείς να προβάλλουν την δουλειά τους.

9 Η τέχνη ενώνει: την έκθεση αγκάλιασαν και τίμησαν με την παρουσία τους οι περισσότεροι  πρόξενοι ξένων χωρών, πολιτικοί  όλων των κομμάτων και τοπικοί  φορείς και περισσότεροι από 12.000 επισκέπτες. Πολλοί απ’ αυτούς ήρθαν απ’ τα Βαλκάνια, την Αθήνα και από άλλες πόλεις της Ελλάδος.

10 Η Θεσσαλονίκη μπήκε στον διεθνή κατάλογο των πόλεων που διοργανώνουν foires, ο οποίος παρακολουθείται από διεθνείς συλλέκτες, τουρίστες υψηλών προδιαγραφών, καλλιτέχνες και επιχειρηματίες της Τέχνης.

11 Οι όμορες χώρες της Βαλκανικής δεν διοργανώνουν foires πράγμα που αναδεικνύει τη Θεσσαλονίκη σαν βαλκανικό κέντρο εμπορίου τέχνης.

12 Το παράδειγμα άλλων πόλεων, όπως η Κολωνία και η Βασιλεία, δείχνει ότι το εμπόριο Τέχνης μπορεί να βοηθήσει μια πόλη να ανθίσει.

Η Art Thessaloniki έγινε γιατί μια ομάδα ανθρώπων το πίστεψε, το αγάπησε, το θέλησε και δούλεψε σκληρά και εθελοντικά γι’ αυτό. Τώρα είναι στο χέρι της πόλης μας να το αγκαλιάσει και να το αξιοποιήσει.

*Η Ευτυχία Πουλουκτσή είναι σύμβουλος δημοσίων σχέσεων της Αrt Thessaloniki.