Δυναμικά εισβάλλει η Κίνα και στην παγκόσμια αγορά εκλεκτού κρασιού, αν και ο δικός της λαός προς το παρόν προτιμά πιο λαϊκά ποτά, όπως είναι το τσίπουρο «μπαϊτζιού», που παράγεται από απόσταξη της ζωοτροφής σόργο (ένα είδος δημητριακού παραπλήσιο με το καλαμπόκι, αλλά υποδεέστερο).
Το βρετανικό μέσο Telegraph έγραψε ότι η κινεζική παλαιά οινοποιία Changyu Pioneer Wine Company, με έτος ίδρυσης το 1892, πλέον αξίζει 1,1 δισ. ευρώ, δηλαδή ένα αστρονομικό ποσόν, και ότι προσεγγίζει την αξία της φημισμένης σαμπάνιας Moët (1,2 δισ. ευρώ) του γνωστού ομίλου ειδών πολυτελείας LVMH.
Η Changyu, αν και είναι σχετικά άγνωστη στο ευρύ καταναλωτικό κοινό της Δύσης, παράγει καλό κρασί, μάλιστα μεταξύ των εμβληματικών προϊόντων της περιλαμβάνεται ένα μπουκάλι με την ποικιλία cabernet sauvignon, το οποίο αποτελεί καρπό της επένδυσής της στην Ευρώπη.
Ως εταιρεία αναπτύχθηκε θεαματικά πέρυσι, αν και έχει εισέλθει στην παγκόσμια αγορά από το 2013, όταν εξαγόρασε το αυστριακό οινοποιείο Lenz Moser. Πλέον, οι φιάλες της πωλούνται σε μεγάλα καταστήματα, όπως το βρετανικό Selfridges, ενώ διατίθενται και μέσω του διαδικτυακού σουπερμάρκετ Ocado.
Χαρακτηριστικό στοιχείο της εμπορικής στόχευσης της Changyu είναι το γεγονός ότι έχει αναπτύξει περισσότερα από 200.000 στρέμματα αμπελώνων σε όλη την Κίνα. Φυσικά, απευθύνεται και στην εσωτερική αγορά, καθώς οι Κινέζοι αγαπούν όλο και περισσότερο το κρασί και γενικότερα το καλό αλκοόλ.
Σημειωτέον ότι η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών ανά άτομο στην Κίνα αναμένεται να ξεπεράσει εκείνη των Αμερικανών μέχρι το 2030.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News