Σχεδόν ένα εκατομμύριο αξιολογήσεις που υποβλήθηκαν το 2020 στο Tripadvisor –περίπου το 3,6% του συνόλου– ήταν ψεύτικες, σύμφωνα με την έκθεση διαφάνειας της εταιρείας.
Η πλατφόρμα ανέφερε ότι το 67,1% των ψεύτικων αξιολογήσεων εντοπίστηκαν προτού δημοσιευθούν, χάρη στον ειδικό αλγόριθμο. Η πλατφόρμα εντόπισε και χιλιάδες πληρωμένες αξιολογήσεις, τις οποίες χρησιμοποιούν επιχειρήσεις για να ανέβουν στην κατάταξη. Το Tripadvisor αφαίρεσε πέρυσι πληρωμένες αξιολογήσεις από 131 χώρες, με την Ινδία να βρίσκεται στην πρώτη θέση και τη Ρωσία να βγαίνει από το Τοp 10 σε σχέση με το 2019.
Σύμφωνα με την έκθεση, «αν και η συνολική συνεισφορά αξιολογήσεων μειώθηκε, λόγω της μείωσης των ταξιδιών, οι ψεύτικες αξιολογήσεις –που βέβαια δεν βασίζονται σε πραγματικές εμπειρίες πελατών– δεν ακολούθησαν την ίδια τάση. Η ομάδα μας παρέμεινε σε επιφυλακή και αποτελεσματική στον εντοπισμό των επίδοξων απατεώνων και ως αποτέλεσμα το ποσοστό των αξιολογήσεων που απορρίψαμε ή αφαιρέσαμε αυξήθηκε σε σχέση με τα προ πανδημίας στοιχεία για το 2018».
Οπως αναφέρει ο Guardian, αν και αποτελούν τη μεγαλύτερη απειλή για την αξιοπιστία της πλατφόρμας, οι ψευδείς αξιολογήσεις δεν είναι οι μοναδικές που αφαιρούνται. Συνολικά, πάνω από δύο εκατομμύρια υποβολές (το 8,6%) απορρίφθηκαν ή αφαιρέθηκαν από το Tripadvisor, για παράδειγμα, επειδή περιείχαν βωμολοχίες.
Επιπλέον, η μείωση των αξιολογήσεων –περίπου τέσσερα εκατομμύρια τον περσινό Αύγουστο, οι μισές από ό,τι τον ίδιο μήνα το 2018– δεν ήταν το μόνο πρόβλημα που έφερε η πανδημία. Από την πλατφόρμα αφαιρέθηκαν επιπλέον 46.145 αξιολογήσεις, λόγω παραβιάσεων των όρων.
Κάποιες από αυτές ενθάρρυναν τους πολίτες να αγνοήσουν τις κυβερνητικές οδηγίες για τον κορονοϊό, ήταν κατά των τεστ κορονοϊού, επέκριναν τις επιχειρήσεις που επέβαλαν μέτρα προστασίας, περιείχαν ρατσιστικά σχόλια ή αναφέρονταν στον ιό «της Κίνας» ή «της Γουχάν».
Συνολικά, πέρυσι, η πλατφόρμα επέβαλε κυρώσεις σε 34.605 επιχειρήσεις για απατηλή δραστηριότητα και απαγόρευσε 20.299 μέλη της που δεν τήρησαν τους όρους χρήσης πέρυσι.
Το 2020 υποβλήθηκαν πάνω από 26 εκατομμύρια αξιολογήσεις συνολικά, από τις οποίες περισσότερες από οκτώ εκατομμύρια αφορούσαν ξενοδοχεία, 12 εκατομμύρια εστιατόρια και τέσσερα εκατομμύρια εμπειρίες, δραστηριότητες και αξιοθέατα. Το 54,1% αφορούσε εμπειρίες καταναλωτών στην Ευρώπη και το 23,5% στη Βόρεια Αμερική.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News