Μέσα στην ήρεμη ύπαιθρο της Θεσπρωτίας, κουδουνίσματα και σπίθες «ξεπηδούν» από την πόλη Παραμυθιά… Εκεί βρίσκεται το χυτήριο των αδελφών Γαλανόπουλων, οι οποίοι συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση 215 ετών κατασκευάζουν καμπάνες, κυρίως για εξαγωγή σε εκκλησίες της Αφρικής και των Βαλκανίων. Το φωτογραφικό πρακτορείο Reuters αποτυπώνει σε εικόνες μία εκπληκτική και δύσκολη τέχνη που τείνει να εξαφανιστεί
Ο Θωμάς Γαλανόπουλος ποζάρει δίπλα σε μία χειροποιήτη καμπάνα. «Πρέπει να τρελαίνεσαι για αυτή τη δουλειά για να την κάνεις. Δεν είναι για όλους», λέει ο ίδιος
REUTERS/Alkis Konstantinidis
«Υπάρχει μια ηθική ικανοποίηση που έρχεται όταν κάνεις κάτι που έκανε ο παππούς σου, ο προπάππος σου, ο προ - προπάππος σου. Είναι μια δουλειά που αγαπώ και δεν σκοπεύω να την εγκαταλείψω ποτέ» λέει ο 55χρονος καμπανοποιός
REUTERS/Alkis Konstantinidis
Τα δύο αδέλφια, ο Θωμάς (αριστερά) και ο Χρήστος ετοιμάζονται να καθαρίσουν μία καμπάνα που έχει καλυφθεί από άμμο
REUTERS/Alkis Konstantinidis
Τις καλές εποχές το χυτήριο κατασκεύαζε 120 τόνους καμπανών και προμήθευε καμπαναριά σε όλη την Ελλάδα. Τώρα η παραγωγή έχει πέσει στους 50 τόνους και οι βασικοί πελάτες τους είναι εκκλησίες στην Αιθιοπία και στη Ρουμανία. Εξάγουν επίσης και σε Ισραήλ, Λίβανο και Αυστραλία
REUTERS/Alkis Konstantinidis
Υπάλληλος στο χυτήριο σκουπίζει τον ιδρώτα του, δίπλα από τον φλεγόμενο κλίβανο. Εξαιτίας της κρίσης, οι αδελφοί Γαλανόπουλοι έπρεπε να μειώσουν το προσωπικό από τα 9 άτομα στα έξι
REUTERS/Alkis Konstantinidis
Καμπάνες κρέμονται έξω από το χυτήριο. Η τέχνη που απαιτείται για την κατασκευή μίας καμπάνας -μια επίπονη διαδικασία κυρίως χειρωνακτικής εργασίας- έχει αλλάξει ελάχιστα από τον 12ο αιώνα
REUTERS/Alkis Konstantinidis
Ο ήλιος δύει πίσω από μία καμπάνα των αδελφών Γαλανόπουλων, στα Σύβοτα. Η μεγαλύτερη καμπάνα που έχουν κατασκευάσει ο Χρήστος και ο Θωμάς ζυγίζει 3,5 τόνους και βρίσκεται σε μία εκκλησία της βόρειας Ελλάδας. Δυστυχώς όμως πια υπάρχει ελάχιστη ζήτηση εδώ και οι εξαγωγές είναι αυτές που κρατούν την επιχείρηση ζωντανή
REUTERS/Alkis Konstantinidis
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12